Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
bromsar till BMW 635csi -81
755 besök totalt
soul
Avesta
Här sen Feb 2005

Trådstartare
bromsar till bmw 635csi -81

Tjena!

Tänkte höra med er om ni har koll på vilka bromsar man kan använda till 635:an, mina bakskivor är lite småslitna (se bild)

(Bilderna är klickbara)
och de vill ha 1280 spänn styck för dem på bmw och det känns ju lite trist att lägga ut ca:3papp (med belägg) för standardbromsar. Vet ni om det finns några andra bromsskivor man kan använda?

Det behövs väl inga värre doningar till bakbromsarna kanske även om jag har planer på att lufta bilen på bana, men billigare än orginal får de gärna vara
Lär ju vara lite svårt att hitta en 635:a med skapligt fräscha bromsar på skroten också...

Kör V40T4 -01 samt skoda pickis.
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Hej, om det är en -82 med tillverkningsmånad tidigare än maj, så passar även skivor från E3 och E9
Efter månad 05 så passar de endast från E24

MVH

Krille

Citera
soul
Avesta
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Tack för tipset

Den är tillverkad -81 05 så då är det väl de tidiga skivorna som gäller, antar att det är pga att det är en importbil som den står som -82:a i regbeviset.

E3 och E9 bromsar växer väl inte på träd heller antar jag, hur är det med M5 bromsar? passar de? sådana ser man ju på annons rätt ofta iaf och så kanske de är lite bättre också

Kör V40T4 -01 samt skoda pickis.
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002

Sen så sitter det inte ventilerade skivor bak på alla 3,0 heller.
Montera e34m5 bromsar på e12 chassi kräver en heldel ombyggnader då det felar en heldel. Då går det fortare/är lättare att hänga på en e28 bakvagn inkl vagga och då trillar m5 bakbromasrna på utan någon ombyggning.

bromsar till BMW 635csi -81
755 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande