| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
geonomslag m3
|
1627 besök totalt |
|
geonomslag m3
Vart ska man kolla efter tecken på skadat chassi/dämpare m.m. Om bilen slagit igenom? Finns det några bra punkter som man kan kolla?? Va ute igår och höll för hög fart över en gammal järnvägsräls. Uppfattade inte vägen som dålig men det va lite nivåskillnad. Det blev en kraftig smäll i framvagnen och till saken hör att ena genomslagsgummit fram, det som sitter innanför fjädern, är sprucket. Har kollat lite men vet inte riktigt vad man ska kolla efter. mvh/Filip _________________ Filip Forsgren bmw m3 -96 |
||
|
Kan väl oxå vara idé att inspektera stötdämparna noga, då kolvstången kan knäckas/krökas av ett kraftigt genomslag, kan dock vara svårt o se ibland.
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
|
ok. Har kollat lite men det får bli en ordentlig inspektion imorrn. Såg inga sprickor i tornen och inga avvikelser i plåten men som sagt, imorrn.
Ska det vara platt i samma bredd som bultarna? På bmwn så är ju tornen ganska runda från början. Vad kostar det att göra en chassimätning? MVH Filip _________________ Filip Forsgren bmw m3 -96 |
||
|
Jaha. Har kollat tornen idag och mycket riktigt finns det eventuellt någon avvikelse. Lite bristningar i lacken och bultarna för dämparna är ej symetriska. Har varit i kontakt med plåtis och dem sak kolla på den imorrn.
Märker inget när man kör men bilen är ganska ny för mig och vet inte riktigt hur den ska uppföra sig. en stor suck och börja gräva i plånboken antar jag. /Filip _________________ Filip Forsgren bmw m3 -96 |
||
bilen blir ju lägre på den sidan och då ändra styrgeometrin, dock kanske inte direkt märkbart! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Är det något man bör se över? Bilen drar inte, varken vid gas eller broms, och däcken är snedslitna sedan tidigare (på insidan av båda relativt jämnt). Vet dock inte om det är jag som vållat skadan eller om det var innan.
Det är ju kanke inte mycket det handlar om men borde inte castern ha påverkats? _________________ Filip Forsgren bmw m3 -96 |
||
Plötsligt utan förvarning så blev jag lite kinkig på reglerna liksom... _________________ Magnus Thomé
|
||
|
ok. Trodde att man kunde använda forumet för problemlösning gällande väghållning etc.
Ska uppdatera så snart jag har bilder. Magnus: Åtgärdade du problemet? Har kollat på en kompis m3a och det är ganska stor skillnad. _________________ Filip Forsgren bmw m3 -96 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
geonomslag m3
|
1627 besök totalt |