Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-05-21 Smålandscupen Deltävling 2, Kalmar
1, 2   >>
6064 besök totalt
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48


Trådstartare
Här kommer några av bilderna ifrån dagens omgång av Smålandscupen som hölls på Kalmar flygplats. Resultat, tider mm får andra fylla komplettera med. Var en väldigt trevlig liten tillställning och jag fick mig en kul åktur med P.P som lyckades tygla den något klumpiga 540'n riktigt bra i halkan.















/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471



Här kommer ett smakprov på mina 167 bilder. Resten kommer finnas HÄR


















_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Martin_P
Kalmar
Här sen Apr 2005
Inlägg: 195



Humpe och rickard, riktigt snygga bilder!

Var en rolig dag, premiären för det som är bytt på bilen (drivlina o chassie) en del kvar att justera, samt lära sig bilen igen. men är nöjd över lag

_________________
Mvh Martin Peterson

Bilar:
2st Honda Civic 1200 -78
Audi A4 Quattro 1.8T -01
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Det var en mycket rolig dag. Särskilt med fighten jag och olof i Miatan hade om första platsen i C där jag drog det längsta stråt med 3 hundradelars marginal!
olof har vunnit alla Smålandscupen tävlingar i fyra år så det var väldigt kul att vara den som bröt sviten för honom!

Tack för en bra dag!

//Björn

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Olof_borg
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 20



Citat:
Det var en mycket rolig dag. Särskilt med fighten jag och olof i Miatan hade om första platsen i C där jag drog det längsta stråt med 3 hundradelars marginal!


>

Jag håller med om att det var himla kuligt men det hade varit ännu roligare om det varit torrt i början. Bilen är lite väl styv i regnväder och kommer mer till sin rätt på torrt underlag (det är dessutom lite kuckel att få temp i r-däcken i vätan, speciellt på så korta stinter som vi kör)

Bara för att du retar mig så måste jag få reta dig också. Vad fick du för tid tillslut?

Slutligen måste jag säga att de var hur kul som helst att få se Esthergängets Ultima, en verklig drömbil!

_________________
Olof Borg
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Dåligt koll så jag måste fråga: Vad är den orangea skapelsen för ett monster?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Olof_borg
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 20



Ultima GTR (bilen är konstruerad av Lee Noble på 80 talet har jag för mig )
Du kan gå in på www.ultimacars.com och titta själv

_________________
Olof Borg
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Tack olof!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



olof:
utan tävlan räknas inte .....allvarligt när det blev torrt så var du lite snabbare

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Olof_borg
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 20



Det är ju för dj--ligt att segrarna får skriva historien
Jag ser det så här, ska man ändå förlora så ska man göra det mot dig vsvk's egen rattvirtous

_________________
Olof Borg
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471



Jag va vell snabbare än båda er under tävlingsvarven va?

1.38.49 tror jag de va.

sen åkte du fortare än mig i slutet olof.

kul va det i alla fall!

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Olof_borg
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 20



Ja du har sannerligen fått snurr på den där 75an sen förra gången vi körde mot varandra. Björn och jag körde 1.44.12 och 1.44.15 tredje rundan(och sista inom tävlan) i vätan. Jag slutade på 1.37.01(Björn var precis under 1.38 har jag för mig men hade mycket respektabla 1.41.08 i miatan på sitt första försök) men man har lite å lära på däckvärmarsidan(rökmoln)
Körde du i B föresten?

_________________
Olof Borg
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Skall försöka sortera upp huvud och bilder efter en dag på Mantorp i en formel Opel, så skall jag återkomma med lite resultat osv. Ni har inga fler bilder på Dunderklumpen när den försöker vränga däcken av fälgarna åt olika håll? Gick åt en del gummi...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Olof_borg
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 20



Din bil var tuff att åka i Patrik trots att den var så tyst och bekväm, eller var det just därför?

_________________
Olof Borg
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Det var iaf vissa problem att sitta still i det hala baksätet.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



olof_borg skrev:
Björn och jag körde 1.44.12 och 1.44.15 tredje rundan(och sista inom tävlan) i vätan.


Det var nog tur att jag väntade lite med sista rundan, nu var jag ju "bara" lite mer än 3 sekunder efter. Så nära har jag aldrig varit innan, vad jag vet. Utom tävlan var ju dock skillnaden betydligt större (som vanligt), 1.44-någonting fick jag visst till som bäst.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

olof_borg skrev:
Din bil var tuff att åka i Patrik trots att den var så tyst och bekväm, eller var det just därför?


Den är en utmärkt allt-i-allo-bil. Jag vågar inte ens berätta vilken snittfart jag hade till mantorp igår morse, men jag kan berätta att den skötte sig alldeles utmärkt på vägen hem mellan Boxholm och Kisa. Det är en vägstump ni bara MÅSTE testa.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Ickad skrev:
Jag va vell snabbare än båda er under tävlingsvarven va?

1.38.49 tror jag de va.

sen åkte du fortare än mig i slutet olof.

kul va det i alla fall!


olof o jag körde ju alla våra varv precis intill varandra i början när det var vått för att det skulle vara en rättvis fight.
Helt klart hade du bra snurr på Alfan och du var i särklass bäst på att värma däck
Utom tävlan kom jag ner på 1,37,9 tid som bäst när det hade torkat upp.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471



Nu har jag lagt upp några filmer från helgens övningar på vår hemsida

Klicka mig

/Richard

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Bilder var det, ja. Suck, jag måste ta mig i kragen och läsa manualen på min 7D. Knappt inga bilder blir ju som jag tänkt mig...




Då medlemmarna i ksvk verkar ha glömt hur kul en dag på slalombanan kan vara hade vi tagit gud i hågen och bjudit in alla möjliga klubbar och människor att vara med. Här är Jeremia, vars Civic sades vara iblande snbbaste Hondorna rakt fram förra året.


Blandade deltagare, från vänster: Martin P, Joakim Winkler, Humpe, Ickard, Andreas Silfverling, Fredrik Nilsson, okänd AMG-förare och Ultimabyggaren Lasse Svensson


Rökare i stillbildsformat.


PCS-åkare som inte fått nog av den slalom de haft på samma bana dagen innan.


Det SÅG i alla fall lugnare ut för Martin bakom ratten i år. Vi får väl se hur det blir senare i år när den är utsorterad.


Andreas, lite lätt på tvären.


Rickard trehjular.


olof, varför har jag så många bilder på dig färdandes i sidled?


Måste ju jämna ut slitaget på däcken lite med lite bromsplattor fram. Allt för att få byta ut Toyodäcken mot något bättre.


Fast det är ju roligast att sladda. Jag testade den, och Maseratin varinte lättkörd... Tänk dig själv vilken turboknuff en dubbelturbosnurra konstruerad i Italien tidigt 80-tal ger, kombinera den med en rejält åtspännd diffbrom OCH en skuren syrled (sker visst en gång om året, smart konstruktion) som gör att styrningen inte bara är trög, utan den saknar helt återstyrning. Mycket, och tungt, rattande blir det...


Dagens överaskning: Björn, i en lätt buskig 944, som var hur mjuk i fjädringen som helst, och som gick ruskigt fort.


och till sist, Jocke axar så att kameran inte hänger med.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



"Dagens överaskning: Björn, i en lätt buskig 944, som var hur mjuk i fjädringen som helst, och som gick ruskigt fort. "

Tycker du jag varit så långsam tidigare .....blir en helt annan körstil att köra med R-Däck eftersom man helt plötsligt har grepp! Riktigt kul o lärorikt att inte bara sladda omkring som jag gjort tidigare med ClubSporten och 944 S2 Cabben

Jag satsar på att utmana olof i nästa tävling också!

//Björn

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Eftersnack
2006-05-21 Smålandscupen Deltävling 2, Kalmar
1, 2   >>
6064 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande