Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Plocka ur grejer innan besiktning?
3 besök senaste veckan (1449 totalt)
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Trådstartare

Bilen ska in på besiktning snart och jag funderar på om jag ska plocka i originalstol och luftfilter. Har just nu en Momo Corse -stol i bilen och ett öppet KN-filter och har hört att SBP inte brukar vara så förtjusta i "förbättringar" av bilen som sticker i ögonen. Naturligtvis har jag originalgrejerna kvar

Däremot har jag inte bromsslangarna (sitter stålspunna på bilen...), fjädrar och dämpare men det lär de inte klaga så mycket på hoppas jag...

Hur brukar ni göra? Mest angående stol och filter då...

bergbom
göteborg
Här sen Sep 2005

besiktigade idag och frågade lite om att byta däpare och så. Svaret jag fick var att så länge det såg seriöst ut och inte funktionen var ändrad så skulle det inte vara några problem.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Luftfilter och stol går ju snabbt att byta och att ha en stol som inte inspektören kommer ned i gör nog honom/henne inte gladare...

Resten av grejjerna släpper de igenom om de är på bra humör...
Reta inte den som kan bitas sas

ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Tack för svaret! Är det någon som vet hur det är med stol och luftfilter?

ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Tack för svaret! Är det någon som vet hur det är med stol och luftfilter? argh hade redan fått svar

// A

Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004

Har märkt att det beror lite på vilken station man kommer till. Själv vet jag vart jag ska åka...
Trodde jag skulle få kommentarer på mina bälten som inte sitter på orginalplats samt inte rullar upp sig. Bågen tittade han på men sa inget.

Livet är lättare på landet

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004

Stålomspunna bromsslangar ska inte vara några problem, bara dom är pressade och inte skruvade.

porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Hallå Andreas, kolla på min bil (och lyssna), har aldrig varit något problem.

Så länge din bil inte är helbilsgodkänd så är det bara att köra till SBP som det är.
Skall du däremot registreringsbesiktiga kan det vara idé att ta ut stolen, luftfiltret kan du låta vara så länge som du har sluten vevhusventilation.

Eslöv och Ystad brukar vara rätt relaxade att besiktiga hos men jag har inte haft problem i malmö heller.

Så kör dit "as is"

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Har kört in med 2 ofällbara skalstolar nu två besiktningar i rad. Båda gånger med väldigt "nogranna" besiktningsgubbar. De slet i stolarna, som satt bra, muttrade och garvade lite åt att "Vem kan vara så dum så de tyckte detta var bekvämt" när de hoppade i för provrunda.

Inga problem alls.

Bilen är en 318is -90.

Så gör som CM säger!!!

C

Här sen Feb 2003

sitter 3p bältet bra runt midjan på dig i stolen? störs bältets org possition på din kropp av stolen?

(ett vänligt tipps som e värt å tänka på)

mvh C

Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Jag valde att ta ur 4p bältet och cobrastolen och i med en orginal gsi stol i min kadett. Hade på stålomspunna slangar fram på den och alldeles fö rstora bromsar 256-288 mm och inget sa dem något om. Bromsarna syns tydligt då jag fick klippa av ytterkanten av sköldarna för att dem inte skulle ta i nya skivan.

Mycket är upp till besiktnignsgubben trots allt. Iom att jag kör på banträffarna ihop med farsgubben och han står som ägare på bilen ifråga besiktade han och det kan ju ha betydelse även om det inte ska det. Fick igenom däck (som jag missat atrt dem var så dåliga som dem var) för att farsgubben kläcker ur sig att "ja det är ju bara hem nu 1 mil sedan kommer r-däcken på och vi trailar ju iaf till träffarna så det blir ju till att låna några däck annars bara för detta" . Fick till svar "Jaja, då spelar det väl ingen roll då" thumbs up

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Skruva banåkabil
3 besök senaste veckan (1449 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande