Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 racing > Saab 900T
1737 besök totalt
saab900_racing
Brålanda
Här sen Jul 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
HEJ!!!
tänkte att det är dags att lägga upp en projek tråd här med
Har nu köpt mig en og900s av årsmodel 1990 det som ska göras är att den ska lackas om till vintern.
Ska även montera solfilm och ett Aero paket och några andra fälgar ska med på den hoppas på ett par 17" av något slag.
ska även montera även ett larm då dom gammla 900 är så lätta att son så vill man ju inte ha besök i bilen.
Ska även bygga ljud i bilen men det blir nog bara något simpelt ljud bygge med en bas och ett par 6*9 i hathyllan och så ett par 4" eller 5,25" fram.
och så ska mororn rivas ner i delar under vintern och så ska ett annat styrsystem på under vintern blir nog ett Trionic5 från en 9000 och sen en 9000ic som ska monteras i fronten.
Jag ska även renovera/förstärka lådan får se hur mycke pengar det blir över till det men jag hoppas att detta ska gå att klara under vintern.ska även försöka hinna med att polera mina motor delar så som ventilkåpa insug spjäl och trykckrör

04/08-05
har tittat lite i dag och komit fram till att jag ska bygga ett komplet system med 3" från turbon till katen och där gå ner till katens stolek och sen efter katten ska det bli 3" igen ända bak

09/08-05
Har idag byggt så att jag kan montera min orginal dump då där den ska sitta int fans något hål så det blev till att göra ett eget pch jag hoppas att det ska funka
väntar på garas så att den kan plokas ner i delar

19/08-05
har varit och köpt en aero vinge idag för ett bra pris det ända som ska göras är att plasen ska slipa och lackas oc bli finn

26/08-05
idag har jag vart och köpt ett par 5,25 som ska monteras i dörnarna på min bil men först så måste jag bygga en låda som 5,25 sa sitta i ska även börja montera det första för apc i kväll så det blivit påbäörjat ett antal gånger men nu ska det bli klart
Det som är gjort nu är

02/9-05
har i dag hat bekymer med min bil det som är att det jä*vla larmet hänger sig så att start spären går i och så har jag glap i en spindeled och det är inte det lilta glapet måste byta nu så det blir ingen kineklele med saaben men skulle järna vilja "åka dit

01/09-05
japp i dag var det dags för ändå mer problem med bilen skulle starta den för att åka till micro träffen mn när jag starta dne så låter dne som en jävla sten kros och jag trode att det var lyftarne som väsnades så jag titta om det var lite olja men det vardet in så jag varmkörde dne i tron på att det skulle tysna men det gjorde det ej men jag kom fram till att det var kedjan som väsnades så nu måste jag fixa det J*VLA skit
och så har jag även tonat mina fram rutor det blev så där men bilen blev fan snyggare nu

16/09-05
nu har suget efeter att tästa med e85 blivit för stort så nu SKA det testas att tanka e85 idag tror det blir ca 30% e85 och sedan resten 95okt bensin så vi får se om dne går bätre finns litte bilder på biln nu me

25/10-05
har idag kommit fram till att jag kommer att vänta med att monterar ett anant styrsystem i bilen och så ska man ju snart ha bilen i garaget ska bli gött att får skruva sisär bilen ÄNTLIGEN

03/11-05
får väll se hur det blir med deta projekt nu då jag inte kan skruva med min då ett jävla fylo kavada en bil som jag skulle ha som vinter bil
19/11-05
så nu har det äntligen hänt litte med bilen igen ha börjart att montera utt all inredning i den då den ska bytttas mott en nyara och har även kommit över en komplät motor som ska börja bygga på så nu ska det börja röra på sig GÖTT

02/04-06
har nu börjat med att ploka ur inredning ska montera vita mätar tavlor i bilen och börja även på med fronten får fixa så att den ser litte bätre ut än den gör orginal ska även börja laga litte rost som finns på bilen för väll se när bilen blir färdig
KLART!!!!
1:tonade rutor
2:vitta blinkers
3:har byggt nätt i grilen
4:polerat den (till fäligt inför lack)
5:bytt turbo till en Mitsubishi TE05-12B6 då den andra var slut

Att göra!!!!!
1:plocka ur inredningen i bilen "på börjat"
2:Bytta motor till en anan 900t16 som gått några mil mindre
3:bygga om instrumenpaneln
4:bygga spoiler
5:rostlaga bilen
6:slipa bilen och lacka den ävne instrumen panelen
7:bygga ljud i bilen
8: bytta styrsystem " kommer 2007"
9: TRIMNING "kommer att på gå hela tiden som jag har bilen kavar"

planer under vintern
ska lacka om hela bilen och ska ävne passa på att montera ett aero paket och även den stora vinggen ska ävne ha en anan front och bak spoiler på bilen sen så ska det även byggas ljud i bilen det blir med en 12" bass och sedan så ska jag även bygga en eggen instrumnet panel på dne gammla det som ska göras är att bygga på med glasfiber och sedan så ska den lackas i en mörk grå silver ska även bygga vitta mätar tavlor med didod belsysning. Ska även renovera motorn och trimma den litte lätt får se om det blir ett anant styrsystem och isådana fall blir det ett V.E.M.S sprut ska även pröva att köra bilen på e85 nu under hösten innan avstälningen och hoppas vara färdig i februari mars någon gång men får väll se hur det blir med det
efetr som jag har haft fult upp med att flyta så har allt med mit projekt död av så inget har av det jag tänkt blivit av men nu så ska jag F*n börja med allt som jag tänkt mig ska börja i morgon med att bygga tryck rör till intercoolern så att jag får dne fram i fronten istälet för backom lampan och sedan så ska jag börja att ploka ur inredningen i bilen är det någon som vet om det blir anmärkning om man inte har någon instrumen panel i bilen?????
en bild på bilen
så såg den utt vid inköp och det har hänt litte under tiden

bilder på bilen när jag köppte dne finns här BILDER

inan polering

efter polering

det blev litte skilnad när man polerat bilen

//thomas persson

Saab 900 racing > Saab 900T
1737 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande