Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 5286 besök totalt |
F1 Monacos GP
Ferrari i topp _och_ botten efter kvalificering. Schumacher och Massa respektive. M Schumacher Alonso Webber Räikönnen Fisichella Montoya Barrichello Trulli Coulthard Rosberg R Schumacher Klien Liuzzi Button Villeneuve Heidfeld Albers Monteiro Speed Sato Montagny Massa Tilläggas skall väl att M Schumacher är under FIA-utredning, men det är nog ändå det slutgiltiga resultatet ovan. |
||||
Du och Flavio kan ju bilda anti-Ferrari-klubben. ![]() Personligen är jag, trots Ejes Ferrari-bashning, inte helt övertygad om att det inte var en olycka. För övrigt lyssnar jag inte ett dugg på Ejes utläggningar om Ferrari längre, sedan de helt utan invändningar lät Påven uttala sig väldigt kritiskt om det teamet (Påven är ju den enda som drivit ett team som blivit dömt för fusk, och snart (förhoppningsvis) hela två team). |
||||
Vad säger panelen om Alonsos varvtid vid gulflaggan då? Är det försvarligt att komma inom en tiondel av snabbaste varv efter att ha passerat så många gulflaggor?
Ärlig fråga alltså, inte meningen att stampa på någons tår. |
||||
Alonsos tid var ju -0,3sek på andra sektorn, och hade bara sista kvar. Med andra ord förlorade Alonso mer än 0,3sek på sista sektorn, där Schumacher stod parkerad.
Att Schumacher inte visste att han var snabbast, trots att han är känd för att ha mycket radiokontakt med depån under sina varv, verkar oxå lite konstigt. Jag får nog hålla med Eje... "Han kanske skulle åka till Cannes filmfestival istället" _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
_________________ Rasmus Eriksson |
||||
tror Monaco är det loppet som jag uppskattar mest för det är så trångt så det aldrig kan bli tråkigt... händer saker genom hela loppet... var det ett eller två år sedan var det storkrash nere vid simbassängen med Sato som härförare?
Klart det mest spännande kval jag har sett, även om slutet blev ![]() ![]() EDIT Stavning _________________ //Mikael Olsson, |
||||
Tack för filmsnutten!. Ser ännu värre ut nu tyvärr
![]() Han kör ju hur sakta som helst, inga problem att köra runt kurvan.. men "låser upp" framhjulen (hur svårt är det på en F1 bil menar jag), och parkerar bilen. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Ser ut som en upplåsning, men det ser även väldigt kontrollerat ut. Äntligen lite action i F1, kanske kan väcka liv i säsongens sömnpiller.
Edit: stavfel som vanligt. _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||||
Ingen som helst tvekan att Schumis parkering är med avsikt och dessutom förvånandsvärt uppenbart genomförd. Tar ett konstigt spår, rycker lite i ratten, låser upp innerhjulet och kör sedan sakta med ratten rakt fram tills det är för sent att komma runt kurvan. Stannar nån dm ifrån räcket och lyckas få motorstopp istället för att backa nån dm så att han kunnat fortsätta.
![]() Vad glad Flavio skall bli med Fisi nedflyttad och Alonso berövad pole efter Schumis tilltag... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Har inte möjliget till att se loppet på tv imorgon. Kan man se loppet online någonstans, och då menar jag inte live timing från formula1.com. Måste sitta i skolan och plugga till en tenta, men man kan ju alltid ha datorn igång bredvid om det går att se det på nätet.
_________________ /David Söderblom |
||||
Det bör finnas Live Timing på den officiella hemsidan, dvs:
http://www.formula1.com/ Edit: Sorry, skall läsa _hela_ inlägget nästa gång. ![]() |
||||
Jag har varit Tifosi i många år. Men, när Schumi gjorde prejningen av Villeneuve, -97 tror jag det var, så fick sig Tifosiandan en rejäl törn. Och det fick den tyvärr idag också
![]() ![]() Han är ju ett geni och en av tidernas bästa, och så blir han lite desperat och beter sig som en riktig amatör. > ![]() |
||||
Är du så en-ögd att du inte tittar på F1 om inte Ferrari har chans att vinna VM? då förstår jag inte ens varför du är intresserad av motorsport...... det där är ju fotbolls-fasoner att enbart "hålla" på ett lag..... det är väl ändå sporten som sådan som är det viktigaste och inte märket på bilen ![]() |
||||
Nej, men försvinner Schumacher finns det ingen som kan komma i närheten av Alonso, och då blir det ju lika tråkigt som när Ferrari leder med 120 poäng. Tävling är roligast! Procession och uthämtande av buckla i slutet av året är inte roligt, oavsett vilken färg det är på bilen. Att jag sedan håller på Ferrari (vilket jag har gjort sedan 1993) har inte med saken att göra. Alls! Edit: och var du kan göra av personpåhoppen bäst vet du själv! ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 5286 besök totalt |