Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Anglia 1960. Den bitvis urspårade tråden om "Hånglian".
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23   >>
47 besök idag (134884 totalt)
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Pär Hansson skrev:
Jörgen (Jet) skrev:
..............

Ingen aning faktiskt, återkommer i ärendet. Gissar på 4x108 i bultcirkel.
Anade det, därför jag frågade.

EDIT: Anade 4 x 108 alltså, inte "ingen aning"......
Anledningen till att jag frågar är att jag har fyra fälgar som kanske kommer till mer nytta hos er....

http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=27485

EDIT: Åh, glömde, likviden förutom ev frakt blir substantiellt lägre om ni skriver på i blod att ni kör med gulfärgen och lejonen i naven. Lejonen kan ni påstå är apor om ni blir kritiskt utfrågade....

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kristian Larsson skrev:
Dude skrev:

Gjutjärn och stötstänger thumbs up

Då har jag vad ni söker Har ni någon TRRare i mina trakter?

Var det något att spara på eller ska det skickas till tippen?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Kristian Larsson skrev:
Var det något att spara på eller ska det skickas till tippen?

Vi är intrsserade, så spar gärna.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jörgen (Jet) skrev:
Kristian Larsson skrev:
Var det något att spara på eller ska det skickas till tippen?

Vi är intrsserade, så spar gärna.

ok thumbs up Så mycket trevligare att bara dokumentera vad som finns än att behöva vara så osympatisk och köra bildelar till tippen
Hörde med en volvokunnig i garaget och enligt honom fanns det motorer och prylar från B18, B20 och B21 i en salig röra. Han är där på lördag så då får han hjälpa mig gå genom bråten.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565



oja finns hur mycket som helst till B18 - B20 Alu toppar tex o dessutom går det o sätta dit twincam toppar från andra bilmärken utan allt förstora problem

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Hur går det med det heta tipset om att limma dit några gamla fimpar i det alltid öppna askfatet?
Coolhetsfaktor 10!!!

Det går ju att ta orökta cigaretter och behandla dem lite så att de ser använda ut så att ni slipper den värsta stanken

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Kristian Larsson skrev:
Jörgen (Jet) skrev:
Kristian Larsson skrev:
Var det något att spara på eller ska det skickas till tippen?

Vi är intrsserade, så spar gärna.

ok thumbs up Så mycket trevligare att bara dokumentera vad som finns än att behöva vara så osympatisk och köra bildelar till tippen
Hörde med en volvokunnig i garaget och enligt honom fanns det motorer och prylar från B18, B20 och B21 i en salig röra. Han är där på lördag så då får han hjälpa mig gå genom bråten.


Andreas T skrev:
oja finns hur mycket som helst till B18 - B20 Alu toppar tex o dessutom går det o sätta dit twincam toppar från andra bilmärken utan allt förstora problem


Har för mig att någon av motorerna i garaget ska besitta en alu-topp.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Eric Josefsson skrev:

Har för mig att någon av motorerna i garaget ska besitta en alu-topp.

Blir du ledsen om jag städar av din plats från dessa prylar, eller gillar du att trängas med röda block?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Kristian Larsson skrev:
Eric Josefsson skrev:

Har för mig att någon av motorerna i garaget ska besitta en alu-topp.

Blir du ledsen om jag städar av din plats från dessa prylar, eller gillar du att trängas med röda block?


[publikt PM]
Skulle vara om jag konventerar till en 4-5st Bxx i bilen istället för 1st xu9j4z, men jag skulle nog inte trivas då
(Bilen är öppen, så den går att flytta, bromsarna ligger på lite iofs, men med våld så går det nog bra, vill du ha nycklar så den går köra ut så går det nog lösa på riktigt PM, jag åker till GBG ikväll
[/publikt PM]

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13278



Vi fick inget gjort före Barkarby så jag var där och lutade mig genom banan.

Här är tre bilder som Cedric tog på Lazzat RS på Barkarby den 30/7





Jag tror att falk har grottat vidare i fjädrarna och har kanske monterat dem med?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Har ni ingen lista över vilka bilar ni "dödat" i olika event? En del exotiska skapelser kan ju ha varit långsammare i banorna.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Nu har gubbarna lekt mekaniker och hårdare flädrar sitter på plats.
Betydligt styvare med de nya fjädrarna. Det blev lite rallystuk.
Den behöver komma närmare backen men då behövs det drop-stops.
Det får blir nästa projekt.












_________________
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Niklas_Falk skrev:
Nu har gubbarna lekt mekaniker

Vilka fina gubbar thumbs up (måste bero på fotografen).

Efter en mycket kort utvärdering så inser vi att vi skulle satt på de hårdaste
fjädrarna vi hade att tillgå (tack för alla fjädrar Johan!). Nu är bilen rallyhög fram och inte
alls så hård som vi hade hoppats på, men säkert 5 ggr hårdare än förut. Uppträdandet är
i alla fall 100 ggr bättre.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Inga gula fälgar med apor på testade ännu?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kanske bara är jag som skulle vilja se före och efter bilder gällande ride height osv?


_________________
/Anton Lillsund
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Pär Hansson skrev:
Inga gula fälgar med apor på testade ännu?

Vi har inte hunnit så långt än Pär. Lejonfägarna ska ner i garaget i alla fall.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13278



nice, har den bättre fäste nu då?

Kan jag boka den för sista Lazzat körningen på lunda den 24:e? Jag har ju poäng med i kuppen...
Ska du dit med possen Lasse?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Dax att skriva nå't i den här tråden tror jag bestämt.

Den lilla Hånglian blev mycket hanterligare med de nya framfjädrarna. En smula mer understyrd, men antagligen är balansen nu betydligt mer anpassad för banåka. Återstår att testa. (Jag var bra sugen på att köra Hånglian på Sviestad häromsistens...)
Dock är bilen lite för hög fram. Ett varv eller så måste bort från framfjädrarna. Det kräver begränsning av utfjädringen vilket ska fixas så småningom.

Nästa steg i förädlandet blir antagligen ny lack, både in och utvändigt.

Ett frö har börjat gro hos delar av besättningen. Vi har börjat fundera på att i början på nästa säsong ge Hånglian ett riktigt elddop i form av en resa till räserbanornas moder... om det verkligen blir av är väl inte riktigt klart ännu men lite glada tillrop från rejsakollektivet förbättrar ju naturligtvis oddsen.

_________________

Rice and shine
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Lars Falk skrev:
........lite glada tillrop från rejsakollektivet förbättrar ju naturligtvis oddsen.


Självklart ska den till Ringen! Vilken höjdare!
Nu är det ju bara att se till att man kan åka dit samtidigt!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Störtskön vagn
Har frågat tidigare, ang intresse av worksbräda..
Nu har jag hittat en bild oxå;


Den hade varit klockren...

/Hp

_________________
Håkan Persson
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13278



Vi har ett fåtal kriterier för modifikationer av denna vagn, modifikationer kan komma att diskuteras om nedanstående är uppfyllt:

1. Hånglian blir snabbare i konbana
2. Hånglian blir snabbare på bankörning
3. Det är gratis
4. Det stämmer med vår livsåskådning för tillfället.

Avsteg från nummer 3 kan göras om nummer 1 och 2 är mkt förstärkta och priset inte går emot nummer 4.

Vi kan även betala med motprestationer i form av föreläsningar, evenemang, åkturer i Hånglian, garagebesök, konsultationer, åsiktsspridning, livsstilscoachning, produktplaceringar samt kanske det mest förmånliga: utelämnande av dessa aktiviteter i utbyte mot garageöl.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Anglia 1960. Den bitvis urspårade tråden om "Hånglian".
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23   >>
47 besök idag (134884 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande