Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-06-03 BMW Sport Club Sturup Raceway
1, 2   >>
7888 besök totalt
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264


Trådstartare

En mulen och regnig dag i Skåne, kan tydligen vara rätt okej.

Välorganiserat av funktionärerna, det märks att det finns en hel del rutin och arbete bakom arrangemanget. thumbs up

Riktigt kul bana med mycket svängar och lite kupering, klart i topp på min lista (iof en ganska kort lista), men jag lyckades inte ta en kurva på samma sätt 2 gånger under hela dagen Så chauffören får nog träna lite mer. Jag har nog aldrig haft så rolig i en bil som det var innan regnet kom.

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

och mina dämpare är fortfarande paj och bilen inte redo för banträffar asch va avis jag blir!

Men snart ska jag väl lyckas komma iväg på en BMW-träff eller en slalom eller nåt skojsigt!!! Sturup i sin senaste inkarnation vore ju skoj o pröva det med... Håller tummarna inför framtiden

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Magnus Thomé skrev:
och mina dämpare är fortfarande paj och bilen inte redo för banträffar asch va avis jag blir!

Men snart ska jag väl lyckas komma iväg på en BMW-träff eller en slalom eller nåt skojsigt!!! Sturup i sin senaste inkarnation vore ju skoj o pröva det med... Håller tummarna inför framtiden



Välkommen till Gelleråsen 1/7 !!

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Klubben passar på att tacka alla medlemmar, Audiklubben, BMW CS Sydsektion, Fläktfolket, BBQ-mästaren, och Svedala MK för dagen även i denna tråd.

Vi får hoppas det kommer lite bilder också.
Själv har jag ett dussin amatörbilder som behöver granskas lite först...
Trevligt att solen tittade fram minuten efter vi flaggade av

Under BMW Cup var det tomt i depån - alla sätt på läktaren och följde kampen thumbs up
Herr Larsson i MINI:n visade många på plats att BMW bygger en förträfflig framkrafsare.
Nya RS4:an är inte dum.
Prestigekampen flest meter på alternativt underlag vann Audi denna gång.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538




_________________
BMW MC-klubben
Citera
Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 107



Jag var där en liten stund under tidsträningen på förmiddagen, kude tyvärr inte se loppen på eftermidagen

Men det var skoj att se och inte minst höra alla brölande ekipage

Jag drog av några bider med:









Kan man kanske ana lite rost i klasongerna här, efter att ha fått stopp endast ett par decimeter från räcket










Vill ha!

_________________
Martin Pålsson
- Golf GTi Mk1 -
Citera
Zagato
Linköping, (Ystad)
Här sen Aug 2005
Inlägg: 29



Trevlig dag med många fina bilar. Minin imponerade verkligen , jäklar vad den gick. Kul också att se så många av mina favoriter: Z3 coupe

Hobbe har redan lagt ut länken till mina bilder. Är det nån som saknar bild på sin bil eller vill ha en större bild så hojta till

http://www.zagato.se/Sturup_Raceway_bmw/index.html

_________________
MVH
Mattias G
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288




_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Magnus Thomé skrev:
och mina dämpare är fortfarande paj och bilen inte redo för banträffar asch va avis jag blir!

Men snart ska jag väl lyckas komma iväg på en BMW-träff eller en slalom eller nåt skojsigt!!! Sturup i sin senaste inkarnation vore ju skoj o pröva det med... Håller tummarna inför framtiden


Kan bara hålla med dig Magnus! Ser ut som ni som var på Sturup hade en rolig dag.

Skall själv försöka hinna prioritera bilen före husrenoveringen nu i juni så kanske, kanske det kan bli lite Börjar bli lång garagevinter för min M3:a också...

Jag har i alla fall fått tillbaka Racing Dynamics 16-tumarna från riktning så det går åt rätt håll. På med lite R-gummi, ny olja i blocket och lite annan översyn så skall det nog gå att halka runt lite också med en gammal M3.

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Lena Persson
Fjälkinge
Här sen Okt 2004
Inlägg: 9




_________________
Freude am fahren!
///Lena

BMWCS#3461 BMWSC#269
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264


Trådstartare
Hobbe skrev:

Herr Larsson i MINI:n visade många på plats att BMW bygger en förträfflig framkrafsare.

Mycket imponerade ekipage thumbs up
Ljudet är riktigt gott, sedan kördes den så att det var få bilar som kunde hänga med.
Är det någon som har koll på vad som är gjort med den bilen?

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Här kommer mitt STORA TACK för en fantastisk dag!

Fick tyvärr hjärnsläpp och åkte hem innan prisutdelningen... sorry...

Stort grattis till alla som jobbat hårt för att komma på pallen.

Tackar BMW SC/CS, Svedala MK och alla vänliga medtävlande för att ni gjorde min dag så lyckad.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Ghostviper
Blekinge
Här sen Maj 2006
Inlägg: 5




_________________
Paul Mauritzson
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Ghostviper skrev:


Det verkar inte spela någon roll om den där mannen kör Z3 eller compact, fort går det i alla fall.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Sörpan,

Bläddra bland bilderna så kan du se hur Nygård passar på med lite show för publiken medan han väntar på Hurtig

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



För mig var det en dag av både motgång och medgång.
På 3:e varvet av träningen/kvalet så snurrade en bil rakt framför mig och för att undvika den så tvingades jag styra ut i gruset, där jag sedan blev sittandes till bärgaren kom..
Nåja, väl i depå var det bara att kolla över bilen lite snabbt och köra ut och känna om den var ok..
Resten av kvalet flöt på lite bättre med endast några korta stopp i depån för små justeringar.
Mot slutet av kvalet fick jag lite fria varv och på mitt allra sista varv så satte jag min bästa tid: 1:10,11
Detta visade sig var en riktigt bra tid, 1:a i Modifierad och 3:a totalt.

Första racet gick riktigt bra, jag hade en ganska säker ledning på ca 1-2sek till Randau och låg hack i häl på Funder (Special). Men så hände det, 4 varv från mål så gick växelspaken av. Oturligt nog så gick den av precis när jag passerade friläget vid växling mellan 3:an och 4:an. Så det var bara att rulla till sidan..

Jag vill passa på att tacka alla kompisar som hjälpte till att åtgärda min brutna växelspak mellan racen.
Ett extra stort tack till "NeedForSpeed-Tobbe" som i all hast svepte i sig maten för att åka in till firman i Malmö och låna ut sin svets till mig.

Tack vare detta var min helg inte helt förstörd utan jag kunde ta mig i mål på en 3:e plats i andra racet.

På återseende på Gelleråsen!

_________________
/Arne Lindgren
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Arne skrev:
Detta visade sig var en riktigt bra tid, 1:a i Modifierad och 3:a totalt.

thumbs up

Ang. växelspaken så kanske lite bättre viskositet på oljan gör att du inte behöver brotta så... ?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Hobbe skrev:
Sörpan,

Bläddra bland bilderna så kan du se hur Nygård passar på med lite show för publiken medan han väntar på Hurtig


Jag såg det bland touring-Mickes bilder. Medvetet eller inte?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Som alltid skall ett stort tack riktas till de som sliter bakom kulisserna. thumbs up

Sturup var en upplevelse på många sätt. Man kunde prova "hopp-med-bil" om man laddade ordentligt över en knäppa, Servostyrning kan nog vara bra att ha ibland.

Själva banan roligare än väntat men att kalla den någon favorit vill jag inte. I så fall vill jag köra den med något mindre fordon.
Själva racet gick väl inte sådär lysande. Började med lite konstig körning sedan fick jag in rytmen och hade första parkett till Lars Randaus mycket intensiva uppvaktning av Arne Lindgren. I samband med gulflagg på ett banparti tappade jag tempot/rytmen varvid Mikael Eriksson fick kontakt. Mikael och jag hade sedan en rolig kamp ända in till mål som dock Mikael vann då jag pga orutin "öppnade dörren" vid fel tillfälle.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Inte för att bilderna håller hög klass, men man gör vad man kan

Det var trångt i depån

Start deltävling III

...och då var det trångt på läktaren

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Bra jobbat grabbar!! Tackar för en mycket bra träff.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Eftersnack
2006-06-03 BMW Sport Club Sturup Raceway
1, 2   >>
7888 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande