Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3145 besök totalt |
Vi Lever - drifting.se är enbart hackat - ej dött
![]() Har sålt min egen bil & är inom kort (hoppas jag) på väg att hämta det nya projektet. Ett flertal importfirmor bygger egna bilar just nu - men det är mkt svår att göra detta seriöst då SBF's nya reglemente hade premiär för flera månader sedan men inte offentliggjordes på annat ställe än just SBF's sajt. Nu kan jag ju tillägga till de som anser att jag hackar på SBF - att detta är min egen syn på det hela - ingen annans/rykte MVH/ ........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
men på vilket forum hänger alla driftare? vill prata drifting ![]() _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
Zatzy.. _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||
som jag förstår det (av din text) så finns reglerna på SBF:s site? vad hindrar någon att kopiera dem och visa dem någon annan stanns? /C _________________ Christian Lange 458 |
||||
http://gasa.mer.nu hittar du ett par på. det officiella forumet finns på http://forum.sbf.se - du aktiverar ditt konto via Bilsport online. https://www.sbf.se/activateForum.php Så snart jag är tillbaka från pappaledigheten kommer fler avdelningar att skapas. Utskottet hittar du på www.sbf.se under kontakt och drifting - om du har specifika frågor. Sen ska det vara Kristian till att klaga på att reglerna "bara" publiceras på sbf.se... Kristian: vad vill du egentligen? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Precis ingenting. Vi brukar dock uppmana folk att länka till regelsidan och inte sprida pdf:er, allt för att man alltid ska hänvisa till senaste utgåvan. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Jag vill nog hålla med om att Kristians gnäll på publiceringen av reglementet är smått obefogat. Som alla andra sportgrenar så är det SBFs hemsida som gäller för informationen. Händer det något viktigt är det upp till användarna att ta till sig informationen och sprida den vidare.
Att andra är mer vana att göra det framgick tydligt när dragracingreglementet justerades nyligen. Det citerades friskt på diverse motorforum. Det nuvarande systemet är ett klart lyft jämfört med att leta efter Idrottsbladet i tidningshyllorna. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Var skulle du vilja att reglementet offentliggjordes? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Jag klagar inte - jag bara skriver den fakta som finns ![]() Jag menar t.o.m du Daniel - som jobbar på SBF har avstått från att ens berätta detta, att reglerna nu finns att läsa, på något annat forum. Varför ? Du kunde berättat det på mängder av bilum med lätthet eller tagit hjälp utav den klubb du är med för detta- men när jag äntligen fick reda på att detta forumet av en annan person, å hade det varit aktivt i nästan 2 månader (sett från ditt första inlägg där) Riktigt dålig stil tycker JAG, då flertalet folk/företag bygger driftingbilar idag för att tävla. Jag håller med Lennart,att det är SBF som står för informtionen - men varför har ingen för det vidare - då det ju uppenbart finns massor av intreseerade förare som inte vet vart de skall söka & då vänder sig till de bilforum som finns. Exempelvis i min frågespalt på sportbilen.se - ettflertal frågor kring detta som jag inte har kunnat svara på. Hela utskottet vet om denna frågesajt - men ingen har bemödat sig att slänga iväg ett PM , mail eller ett tipps till mig där ens. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Daniel, Henrik, Conny -- sitter alla tre i driftingutskottet. Ingen av dem har brytt sig att föra det vidare att reglerna äntligen har fastställts. Eventullet har det postats på Gasa.MK's forum - men det vet jag ej. Detta finner jag mkt mysko - eller hur. Man kan inte automatiskt tro att alla som vill sladda vet exakt vart de sklal söka för reglerna. Det borde ha postats länkar på lite olika lämpliga bilforum helt enkelt. /K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
http://www.sbf.se/bes.php?kat=720
Dom kontaktar man om man har frågor. Dom sitter INTE och lusläser forum och frågespalter för att skynda fram med svar på frågor. Så fungerar det helt enkelt inte. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Yo Krill,
Jag får en stadig ström med telfonsamtal från olika håll med frågor om regler, bilar och annat. Jag hänvisar alla till SBF:s hemsida, om det inte är något jag kan svara på snabbt. Vi gick givetvis ut med att nya regler fanns på vårat eget forum, varför ska vi jaga runt på andra? Forum: Lägger man ut något här på Rejsa så får man skit för att man sladdar och inte åker så fort som möjligt runt banan, så jag håller mig passiv här. På Zatzy så är folk ointresserade, jag och flera andra har försökt föra seriösa samtal där, men ingen är intresserad när man kommer med fakta. Där verkar alla bara sitta och drömma om en skyline eller nått annat "häftigt" japansk, få är seriösa och vill komma nån vart. Är man seriös och intresserad, då hittar man infon. MVH /Henrik |
||||
Allt detta vet jag redan att du gör Henrik ![]() ![]() MEN HUR.... exempelvis i min frågespalt på sportbilen.se - skall jag kunna hänvisa till reglerna när jag inte fått / vetat om infon att de varit klara i flera månader ? Alla vet inte hur man söker på internet - även om de sitter & chattar & skriver på Zatzy dagligen... & då blir det nästan en självklarhet att till fråga MIG,på zatzy exempelvis genom PM - eller mail eller att de ringer - & jag ar helt enklet inte kunnat ge svar alls. PS.. det finns åtskilliga seriösa driftare på Z... bla flera stylingfirmor som bygger bil. ? / ...K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Det är klart att någon hade kunnat tipsa dig om att nya reglerna är ute, men ingen har tänkt på det helt enkelt, sorry.
Jag har läst om firmorna som bygger bilar, om dom nu satsar seriöst och vill tävla(och inte bara stå på mässor), så borde dom kunna lista ut att hos SBF finns alla svaren. Det är ju trots allt SBF som är Svenska Bilsports Förbundet, och inte du, jag eller någon annan. MVH /Henrik |
||||
Det är inte bra om det är på det sättet, att man konsekvent får skit för att man förespråkar drifting. Däremot är det ju helt ok för var och en här att städat tycka och tänka om olika sorters bilåka. Vi måste acceptera varandras smaker och intresseintriktningar så länge det handlar om kontrollerat banåka och slalom. Fortsätt du att propagera för driftingen även på rejsa. ![]() Jag citerar magnus:
|
||||
Någon moderator (?) kanske skulle fundera på att skapa ett Drifting-forum här på Rejsa precis som det finns forum för SLC och BMW Sport Club - då synliggör man driftingsporten, markerar att det är en sport, och lockar hit seriöst intresserade...
![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Det funkar precis som resten av Världen/Sverige, man får själv leta upp den information man är intresserad av. Staten går ju t ex inte ut med mail till "alla@sverige.se" varje gång en lag ändras, det skall man hålla reda på själv. Hur kommer det sig att inte du haft koll på att det dykt upp driftingregler om du nu är så intresserad? Har du ringt SBF och pratat om det? Konstigt att man inte kör en daglig vända in på siten om man sitter och väntar på nåt... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
alltså alvarligt kristian;
får du ett brev hemskickat vaje gång en ny lag kommer? får du ett brev hemskickat varje gång SBP ändrar sina regler? får du ett brev hemskickat varje gång det ändras hanstighetsbegrännsing på någon väg i sverige? får du ett brev hemskickat varje gång man ändrar regler för folboll? får du ett brev hemskickat varje gång man ändrar regler för golf? det är din skyldighet som utvövare av sporten att ta reda på vart reglerna finns och sedan vad som står där. reglerna finns ju onekligen (dessutom är det mycket väl känt!) mycket lätt tillgängliga på www.sbf.se dygnet runt, året runt. det går inte att begära mer. för att ta ett exempel: tror du SBP har en betald anställd som sitter på div forum för att svara på frågor som kommer upp där? som berättat om regeländringar? nej. för att vända på det hela: varför har inte DU som känner till reglerna spridit dem mer? SBF gör MER än vad de behöver genom att lägga upp dem tillgängligt på internet, tänk om det hade varit 1985, då hade du fått begära ett brev med dessa regler varje gång elelr åka dit själv för att se dem (om inte din klubb hade tillhanda hållit med uppdaterade regler) drifting ser jag gärna här på rejsa.nu. förslaget om ett till drift forum här (finns ju ett par som gillar både bankörning och drifting samtidigt) tycker jag är ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
det tycker jag är en väldigt bra ide ![]() så slipper dom som inte gillar drifting sitta å läsa å klaga på drifting ![]() kan väll inte vara så svårt att fixa en till lite flik här på rejsa ... ![]() _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3145 besök totalt |