| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Söker stol: MOMo RS GT eller RS GTR
|
1673 besök totalt |
|
Jag letar återförsäljare som kan ta hem någon av dessa stolarna: MOMo RS GT och MOMo RS GTR. Jag har pratat med Streetpower.se, men de kan inte få tag på dem från MOMo. Någon som har koll på något ställe som har dessa stolarna hemma? _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Re: Söker stol: MOMo RS GT eller RS GTR
www.motorshop.nu Han hade hemma när jag köpte mina RS.
_________________ Peter Sandström MIATA -91 Kompressor....+ mycket annat godis! Avatarbild: gka |
||
|
Jaså, du bytte ut dem. Får man fråga varför? Polaren har sådana och jag tycker de är en bra kompromiss mellan bra sitta still-stol och "shopping-stol". Jag tycker att det är lite jobbigt med så höga sidor på racingstolar.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Jag bytte ut dom mot Sparco Roadster som jag anser är en ännu bättre kompromiss än Momo RS som är en stålrörsstol (hängmatta).... Roadstern är fastare och inte lika obekväm, aningen kort sittdyna kanske. Miatan har dessutom ett ganska begränsat utrymme, så det blev ganska få stolar att välja mellan.. Dessutom sitter bälteshålen på tok för högt på Momostolen för mej, då bältena låg inte på axlarna utan på stolen.. Sparcon passar mej bättre på den punkten... _________________ Peter Sandström MIATA -91 Kompressor....+ mycket annat godis! Avatarbild: gka |
||
|
Den ser ju superfin ut. Jag har aldrig sett den modellen förut. Vore kul att provsitta den, men frågan är vilka ställen som har den hemma.
Hm, så bälteshålen satt för längt upp på MOMo:n. Jag tycker de sitter bra på den. På t.ex. Sparco Evo och Pro 2000 sitter de för långt ner. Jag är 188cm lång. Hur lång är du? _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Sparco Roadstern är en relativt ovanlig stol, så det är tyvärr inga som har den hemma. Jag fick chansa på att den fick plats i Miatan efter en del mätningar från ritningar och test av andra Sparco. Själv är jag 179 cm med ganska kort rygg, så Sparcon blev perfekt. Går bra att provsitta mina stolar. Du har en 7-8 mil att åka.... Men med tanke på din längd så tror jag att den är för kort både i sits och rygg för dej.
_________________ Peter Sandström MIATA -91 Kompressor....+ mycket annat godis! Avatarbild: gka |
||
|
Attans. Lutar väl åt RS:en trots allt. Tycker den har styv rygg för att vara en rörramsstol.
Du har inga andra liknande stolar du kan rekomendera? Det finns tydligen en Sparco Roadster 2 med. Vet du vad som skiljer dem åt? http://www.racing-seats-usa.com/951. Fast kollar man på "storleksguiden" så är det inte så stor skillnad mellan Sprint (min gamla stol) och Roadster... http://www.sparcousa.com/resourceFil _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Skiljer inget i formen på Roadster 2 (fel bild) . Det är bara designen som är ändrad. Tyckte tvåan var skitful först, då ettan har utgått. Har dock vant mej vid den nya designen (i svart) och den passar kanon även utseendemässigt i Miatan.
||
|
Hm, ok. Så Rodster 2 har skinn på större delen av stolen? Ser lite konstigt ut. Eller den finns som det valet med kanske?
EDIT: Såg att Realcar har den stolen. 5000:- dock... Ajajaj. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Gav ca 4500:- st inkl frakt från Dalhems med rabatten dragen via Miataklubben. ....)
http://www.garaget.org/?car=15158&am _________________ Peter Sandström MIATA -91 Kompressor....+ mycket annat godis! Avatarbild: gka |
||
|
ok, 4500:- inkl. frakt är ju helt ok. Vi har rabatt där med via Mazdaklubben.
Så det är den modellen du har med vita sömmar och mycket skinn? Den gamla modellen ser mycket bättre ut då (den första bilden du postade). Jag är sugen på att åka upp och testa din stol någon dag. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Inga problem! Skicka ett mejl innan bara, för jag är inte inne här varje dag. _________________ Peter Sandström MIATA -91 Kompressor....+ mycket annat godis! Avatarbild: gka |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1673 besök totalt |