Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
759 besök totalt |
Audis nya S4 provkörd
Har spenderat halva dagen med att köra Audi A8 4.2 på Skavsta i en massa olika övningar: bromsning med undanmanöver, älgtest och konbana. Den gick väl fint men lite för svampig för min smak. Stor skillnad beroende på hur man ställde luftfjädringen. Jag kan rekommendera 'dynamic' framför 'lift' och 'comfort.' ![]() Sen fick vi provköra en av de två S4:or som finns i Sverige. En manuell sedan med quattro och V8:a. Den gick som ett skållat troll och ser faktisk aggressivare ut i verkligheten än på bild. Tyvärr blev det bara ett varv på banan som förare och ett som passagerare, sen var det nån som tyckte man kunde reglera hastigheten med kopplingen så var det slutåkt för den dagen. ![]() Fy vad bränd koppling luktar! ![]() Jag har iaf händelsen på video. Kanske lägger upp det i avskräckande syfte. I vilket fall höll jag säkert 120-130 in i älgtestet där A8:an gick i 100-110 och det kändes som om det fanns mer att ge. I konbanan kändes den mycket bra om än kanske inte lika huggormsrapp som en M3 E46. Tror helt klart nya S4:an kommer göra bra ifrån sig på bana. För den som vill se hela broshyren till nya S4:an - helläcker sak! - så har vi lagt upp den på http://www.rs6.com/ ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re: Audis nya S4 provkörd
Luktvideo? ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re: Audis nya S4 provkörd
HAHA!!! Precis vad vi sa också. Folk skulle betala för att slippa känna lukten, det kan jag garantera. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
TV3s Prestanda tyckte jag gjorde ett bra jobb med Cayennen. Trodde faktiskt inte ett par bromsar kunde börja brinna. Såg ut som 10.000 scouter som lekte med sten och flinta, ja fast inuti en Porsche... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Hehe, jag provkörde en Ford Ficus ST170 en gång, det var något fel på den, vänstra bakbromsen tag i mot skivan (eller så hade möjligen jag inte släppt upp handbromsen helt, fast det borde väll ändå påverka båda hjulen?). Så efter en del inspirerad körning så kom det ett rödljus, fatta vad häpen jag blev när allt bara försvann i en gråvit dimma. Fick kliva ur bilen enbart för att se att det glödde otroligt om vänster bak, vad det var som glödde gick inte riktigt att urskilja från all rök ![]() Kan juh bara säga att det gick VÄLDIGT sakta efter det ![]() |
||||
[quote="Andrew Petrykowski"]
Hårfrisörsvarianten? ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
759 besök totalt |