Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1269 besök totalt |
Planerar min första resa till ringen
Tjo alla. Var ett tag sen jag var här inne. Tänkte dra ner till ringen för första gången i slutet av Juli. Jag är helt grön på sådana här resor och vet hur man gör smartast med resan ner och upp och hur man gör med boende etc i Tyskland. Min tyska är inte den bästa men inte sämre än att jag kan förstå endel iaf. Hur vet jag vilken som är den bästa helgen/veckan att åka? Är intresserad av att köra själv på ringen och även ev åka med någon typ av rundtur på ringen. |
Här hittar du allt du behöver!
www.nurburgring.org.uk Kommer att vara där själv 23 och 24 Juli. Helgerna brukar innebära fullt kaos så vi kommer ner Söndag eftermiddag då tysken brukar åka hem, sedan öppnar dom igen 13.00 på Måndagen och då brukar det vara glest med folk ävn under sommaren. Ciao, _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
tjenare! jag ligger just nu i ett tält på campingen utanför ringen. dyrt som stryk, 11?/pers/natt! men det är o andra sidan bara 5 min till banan. i eftermiddags gick vi o kollade på adac:s 1000km-lopp, kostade nada när man bor på campingen.
Imorgon är det stora DAGEN (mitt första varv på ringen)! ![]() hoppas tanten tar lite fina bilder jag kan slänga upp när jag kommer hem. nu måste jag ladda med lite sömn. natti natt _________________ Henrik Rosén |
Hej!
Jag bara undrar hur campingen är i år? Jag har inte campat vid ringen på 10 år, fasen va gammal jag måste bli, och senast jag var där så var marken full med krossat glas. Jag har för mig att det hade varit truckrace helgen före eller något sådant. Tråkigt iallafall.. Det är det som gjort att jag tvekat för att köra till den campingen igen. Man e ju rädd om både däcken, tältet och fötterna... Är det bättre nu , hur är det med allmäna ordningen? Ser det fräscht ut eller? Jag hoppas på en tur neråt framemot hösten, så jag är nyfiken på läget där. _________________ Bo Wihlborg |
Hej!
Nu var man hemma i verkligheten igen! Blev tyvärr inte så många bra bilder, och tyvärr inga på min egen bil heller... vart jag hittat i alla fall. Någon som knäppte några på en reflex-metallic Passat den 17e får gärna säga till. Men campingen (ursäkta dröjsmålet): den är väl inte något vidare i alla fall, men inte något krossat glas eller stök i alla fall (jag måste kommit vid extremt låg beläggning)... truck-tävlingen skulle vara helgen efter jag var där, så efter den kanske det är värre... Men med tanke på att man fick "gratis" inträde till GP-banan (så kan det väl inte vara vid alla tillställningar eller?????) så fick jag ju se 1000km-loppet "gratis" vilket annars kostade ~20_/pers tror jag. Så summa summarum så är kanske 11_/pers/natt rätt schysst. _________________ Henrik Rosén |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1269 besök totalt |