Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (12541 totalt) |
Jaha, detta inlägg får väl börja med kategorin pinsamheter. Efter en del sur-meckande tog man tillslut ut Mantan till Sviestad. Första åk-omgången kändes oharmonisk och jag var rätt missnöjd med mig själv. Egentligen fungerade bilen vettigt, men det kändes inte bra ändå.
Den nymonterade diffen låter ganska illa (vilket är irriterande), men den verkar fungera bra. Man kände att man kunde accelerera ut ur kurvorna mycket bättre än innan och få högre utgångsfart. Efter några varv under andra körpasset så hände så det som inte fick hända. Jag går ut lite för hårt ur esset (slutet av högersväng) och bakvagnen sticker, jag parerar men kompenserar för motkastet för sent. Bakdelen av bilen hamnar utanför vägen på högersidan och man är körd. Bilen glider på gräset och lagom till att den vänder upp förarsidan i färdriktningen ser man att man kommer lyckas träffa den enda däcktraven på 2 mil. ![]() Man kan ju skylla på att jag bytte till för hårda fjädrar bak och för mjuka fram så den blev överstyrd, men i slutänden är det bara orutin och skit bakom spakarna som ställer till det. ![]() Nu får man ta lite time out, sen fixa iordning bilen hjälpligt, ta två steg tillbaka, och försöka hitta körningen igen med lite lugnare tempo nästa gång. ![]() ![]() _________________ Stefan Stjernelund |
||||||
ajfan det ser inget kul ut alls men tur att det inte var värre.
hittade ni felet vart blåröken kom ifrån? pratade med dig på förra sviestadkörningen om detta då jag låg bakom dig ett par varv (grå crx). _________________ Peter Åstrand |
||||||
Vi är inte säkra, men det verkade inte ryka denna gång. Nu har vi ju bytt bakaxel och grejat, så om felet låg i bakbromsarna eller bakaxeln så är det ju borta. Dessutom såg min dämpare väldigt skum ut efter förra körningen. Det var som om det hade pressats ut fogmassa eller dylikt ur skarvarna på den som sedan hade bränts in på dämparen. Kanske var det som rykte. Och igår smällde den när jag bara skulle köra en liten bit för att kolla att framvagnen var ok, så jag fick panikbyta dämpare inför körningen.
![]() _________________ Stefan Stjernelund |
||||||
Stort tack till arrangörerna igen.. alltid ett bra jobb.. gjorde ju inget att de va skinande sol hela tiden heller.. riktigt trevligt !!
|
||||||
ja det var trevligt
![]() kom sent efter stressmeck och åkte bara en sväng sen börja min bil att trycka ur sig kylarvatten ![]() men bilen gick hur bra som helst hem, hoppas att det inte är topp packningen ![]() |
||||||
Riktigt tråkigt med Mantan
![]() ![]() Själv hade jag också en riktigt strulig kväll. Först märkte jag vid däckbytet att ett av hjullagren var dåligt utspänt. Märkligt nog var det ingen som hade 32ans hylsa i fickan ![]() ![]() Imorrn ska det felsökas..... _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||||
Klockrena bilder, Daniel!
![]() EDIT: Vi smeker mantan med lite hammare och så så blir den nog fin igen. Bra orsak att upgrada till plaststänkor nu också. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ William Ekström |
||||||
Suverän sommarkväll, verkligen kul! Bara att mingla mellan varven är halva nöjet!
Bilen gick riktigt bra med undantag av att de patetiska båtstolarna begränsade framfarten något. Tappade en framskärm i sista passet, men vad gör väl det! ![]() Fick hål i oljetråget på grusväg efteråt. Ventilerna lät lite skunk, men med ny olja tystnade de. Rekord har visst oljetråg/omega i plåt? Nån som har ett liggande till 2.0 16V?? _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||||
Tror inte rekordmotorns tråg passar, om du inte hittar en 1.8-liters men de är ganska ovanliga tror jag. Det bästa jag kan komma på är omega A 2.0, för de har längsmonterat block av samma typ som sitter i din lådbil, men jag vet inte riktigt hur det tråget är utformat. _________________ William Ekström |
||||||
Ja, fast pärlan har blivit och förblir ett russin. ![]() _________________ Stefan Stjernelund |
||||||
Ja just, skrev fel. Omega 2,0 C20NE ...är det alu?
Är det 16V 87-91?? _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||||
Härliga bilder från en härlig kväll!
Det är en ockelbo-Ferrari med eget chassi och R1-mc-motor. Går som ett skott och ylar som en Hayabusa. Komplett med Ferrari- och PininFarina-emblem. Karossen är nygjuten, således ingen gammal ockelbo-kaross. Ägaren byggde chassit på sin pappaledighet! ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (12541 totalt) |