Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
641 besök totalt |
Bredsladd med FWD?
Tjenis tjenis! En vacker vårdag som denna har man varit ute och kört lite. Egentligen så var jag på väg till träningen, men det blev inget av den då alla hade valt att inte gå på träningen (antagligen p.g.a det vackra vädret). Så då blev det lite jogging av, och lite bilkörande självfallet ![]() En sak jag märkte, eller märkte och märkte... något som händere väldigt ofta; När jag slänger bilen in och igenom en kurva så får jag en del "lift off oversteer". Hade lite funderingar på hurvida det skulle gå att bibehålla det fina släppet man får på rumpan (bilens alltså). Bilen är en Passat Variant 1.8T med automatlåda (häng mig inte nu är ni schyssta, det är farsan bil). Den är alltså framhjulsdriven, och som salt på såren kan man inte välja växel själv (särskillt väl iaf). Någon som har några fina teoretiska uträkningar på detta? |
||
Hehe, jag må vara från vettet! Men jag riskerar inte medvetet mina medtrafikanters säkerhet (om dom inte gör sig förtjänta av det ![]() Finns det trafik i närheten som skulle kunna hamna "i vägen för mig" ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
641 besök totalt |