| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Kortfilm med Megabusa
|
1409 besök totalt |
|
|
||||
|
oj va läckert!!
Fast går det inte att varva den mer? Det är väl en hojmotor? Låter som den går på rätt låga varv hela tiden. |
||||
Det är inget gjort , förutom att det är bytt till ett skumfilter
Där jag axar uppöver ligger jag nog rätt nära 10000+ , om det är låga varv vet jag inte
Den varvar 10500 (enligt Stack instrumentet) , vilket är igentligen för lite . Vet dock ej vad felet är . Har inte lagt ner någon tid på lokalisera vad som inte stämmer . Det känns som att dom sista tusenvarven är i daxläget inte jätte nödvändig . Det gäller att lära känna bilen och ställa in den som har högsta prio just nu. Men på sikt så skall jag leta "felet" . Jag skall se om jag kan få fatt på killen som har lagt in filmen (vet inte vem det är). Så kan man ta en lite bättre film och lägga in sen . |
||||
|
Micke Fredriksson (tror jag, rätta mig om jag har fel) skrev i nåt inlägg att R1-motorn han använde till sitt bygge gick dåligt utan originalluftburken. Kanske kan vara samma sak här? Nya hojmotorer verkar känsliga för förändringar av insuget.
_________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
Näe , det gäller mer förgasar modeller som jobbar med vakuum .Hayabusan har insprutning . Dock så ger det tydligen ingenting att byta filter som jag har gjort utan det är av utrymmesskäl jag har bytt .Sen det problem jag har är att den bryter vid 10500 (Databoxen ?) . Men jag skulle vilja koppla på ett originalinstrument så jag vet att det är vid 10500 . Ifall Stack instrumentet visar fel (vilket jag inte tror) . Jag läste någonstans att dom Canadensiska motorerna är lite strypta (denna motor är från Canada) , så vid tillfälle skall jag forska i det . |
||||
|
Det kan ju vara din ljuddämpare som gör att det låter lägre o kvalitén på filmen. Jag bara förväntade mig ett tokigt mc yyyyylll!!!
Tror du inte att nordamerikanska motorer har lite annan inställning? De kör väl på en lägre oktanhalt därborta. Typ 92 eller nåt liknande hemskt... |
||||
|
Jag tor inte heller att Stackinstrumentet visar fel, har googlat lite och effekten ser ut att rasa radikalt vid 10500 v/m så det finns nog ingen anledning att varva mer
En 600 cc motor ylar friskt, men den här är ju på 1300 cc så lite tamare varvmässigt blir det nog
|
||||
![]() |
Bilder o videos
Kortfilm med Megabusa
|
1409 besök totalt |