Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1468 besök totalt |
VLN #5 2006
Såg att Lennart postat sina bilder i en annan tråd men iom att tävlingen var synnerligen händelserik tycker jag nog att den bör få en egen tråd. Lennarts bilder finns här: https://lagring.storegate.se/user/Pi Mina egna bilder har jag inte tittat igenom ännu, men om det blev något att visa kommer det i den här tråden vad tiden lider. och så till själva tävlingen då... Loppet rödflaggades hela två gånger pga relativt svåra krascher (inga allvarligare personskador tack och lov). I den första smällen var Mantheys #111 (årets vinnare av 24h) inblandad. Arno Klasen som körde är helt oskadd. Det är dock inte bilen som blev skrot efter att ha voltat i trakten av Kesselchen/Mutkrve. Efter omstart dröjde det inte mer än fem varv innan det var dags igen. Även den här gången var en Manthey-porsche inblandad (#603). Olja på banan gjorde att det efteråt saknades en hel del armco mellan Kallenhart och Wehrseifen (Spiegelkurve?). Räcket låg numera på banan vilket förmodligen försvårade framkomligheten. Vid det här laget var man en hårsmån från att avbryta tävlingen för gott, men efter en brandutryckning med däcktravar kunde man något försenat köra återstoden av racet. Efter 16 körda varv flaggades Alzen av som segrare. Alzen har fö fått rejäl snurr på maskineriet. Även utan turbo körde Uwe första varvet på 8:18. ![]() Övriga placeringar har jag för stunden ingen koll på då vln.de inte har fått upp något vettigt resultat på sidan. ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Re: VLN #5 2006
Då måste dom ha dragit tillbaka resultatlistan, ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Lennart, på vln.de finns det fortfarande ingen resultatlista från loppet, bara träningstiderna. Den kanske kommer så småningom?
Annars instämmer jag i att det var ett händelserikt och spännande lopp. Far och son Mamerow imponerar alltid på mig när de ställer upp. Alzen börjar få riktig fart i grejerna, 8.20,813 på träningen är inte dåligt och om de satte 8.18 i loppet så börjar de ju närma sig tiderna från förra säsongen! Men oj vilken skillnad det var på Uwe och Jürgen detta lopp... Michael Funke kör en BMW E90 med ett märkligt stuk, det ser ut som den har hi-jackers bak men fort går den (ändå)! I Wippermann-högern innan Eschbach lyfte den med innerhjulet vid gaspådrag, såg jäkligt fräckt ut! Stuck Sr är alltid lika kul att se, när han tog över 120d:n körde han minst 5 sek/varv snabbare än systerbilen! Det mest imponerande är att spårvalet är identiskt varv efter varv efter varv trots tempot... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Någon på nurburgring.de klockade 8:18 från Breidscheid till Breidscheid och fick bekräftat att han skulle kört 8:18 även start-mål av någon som sett officiella tider. Var han sett dessa vet jag inte. Förmodligen på monitorerna i depån. Hoppas att det stämmer nu. Man har ju haft problem med tidtagningen tidigare. ![]() Å andra sidan så är 8:18 absolut ingen omöjlighet iom att första varvet är helt fritt till skillnad mot träningen där man får stå ut med en hel del trafik. _________________ Anders Dauner |
||
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Här är varvtiderna för Nr 1 och Nr 349 (Schuberts systerbilar):
46. ADAC-Reinoldus Langstreckenrennen Rundenzeiten der Startnummer 1 (Hennerici/Hürtgen) Runde Zeit 1 9:35.672 2 9:16.897 3 9:24.021 1R 9:49.365 2R 9:23.219 3R 9:24.182 4R 9:22.726 5R 9:26.298 1R2 9:54.266 2R2 9:24.626 3R2 9:20.208 4R2 9:40.603 5R2 11:44.978 6R2 9:54.435 7R2 10:14.688 46. ADAC-Reinoldus Langstreckenrennen Rundenzeiten der Startnummer 349 (Stuck/Stuck/Schubert) Runde Zeit 1 31:03.148 1R 10:06.280 2R 9:19.190 3R 9:15.800 4R 9:17.979 5R 9:22.655 1R2 10:20.366 2R2 9:36.741 3R2 9:31.836 4R2 9:38.497 5R2 9:40.356 6R2 9:42.616 7R2 9:29.500 8R2 9:39.238 Vem som körde Nr 1 under varven 1R - 5R vet jag inte, men 349:an kördes av Stuck Sr och mkt riktigt var han genomgående ca 5 sek/varv snabbare än systerbilen! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1468 besök totalt |