| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vad tror ni om halo tändstift?
|
2 besök senaste veckan (1119 totalt) |
|
Hej! Polaren sänkte sin förbrukning markant i sin peugot med dessa. Jag tänkte testa en uppsättning till min M535a för att se om det bli ngn skillnad! Vad tror ni? Funkar tekniken ? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
|
Till att börja med så är konstruktionen på dessa stift inte speciellt bra, bränsle/luft blandningen får bland annat svårare att komma i kontakt med gnistan.
Dessutom brukar skillnaderna av olika tändstift inte ge någon mätbar skillnad, man kan alltså inte förbättra bränsleförbrukningen markant utan detta beror i så fall på placebo + effekten av nya mot gamla tändstift. |
|
ok,
fast på halo.se så redovisar dem lite olika tester och det verkar ju funka om man ska tro dem? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
|
Jag har testat, dom funkade lika bra som orginal, fast efter ett halvår vägrade bilen att starta, när jag bytte stift fungerade den igen.. när jag bytte tillbaka av ren nyfikenhet ville den inte starta igen.. så deras hållbarhetsgaranti ger jag inte mycket för... synd att jag inte är en kvittosamlare bara
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (1119 totalt) |