Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nürburgring för första gången(men inte sista).......
1147 besök totalt
kartomand
Umeå
Här sen Jul 2006

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare

Vill bara skriva av mig lite efter första besöket på "Ringen".

Efter en Europasemester som inkluderade bla Fotboll Sverige - Tyskland i München(say no more) samt lite skidåkning i Österrike så bar det så småningom iväg mot nordväst och ett första besök på "Ringen".

Kommer fram fredag eft middag den 30 juni och börjar med att fixa boende i Adenau - Privatzimmer hyffsat centralt med utmärkt service/pris 20 Euro natten. "Checkar" in och far sedan upp till Nordschleife och.... Vilken upplevelse!!

Har läst mycket på detta forum men aldrig förstått till 100% vad det handlar om - oavsett om man gillar bilar/motorsport eller ej så tror jag att alla fängslas av "Ringen" när man väl är där.

"Köpte" ett varv och sa till mig själv att: "ta det lungt" - 2 mil okänd(kuperad/kurvig) väg med fri fart är inget att leka med. Efter första rakan och kurvan växte hornen snabbt och jag hade flyttat över från D läget på automaten till manuellt på min Bmw 330ci men ganska snabbt var det bara att inse att denna bana kräver sina varv - Jag kunde lika gärna haft en motorsvagare(även om min inte är extrem på långa vägar) bil eftersom "lokalkännedom" är A&o innan man kan köra i någorlunda tempo på denna bana.

Pang!!! Så var man i "mål" - trots att det troligen var ett av det långsammare varven någonsin på "Ringen" så är man ändå fast - vilken upplevelse och man säger till sig själv att detta är inte sista gången och nästa gång blir det fler varv för att "nöta in" banan.........

Dagen efter tillbringades i "depån" samt besök utmed banan där man snabbt konstaterade att det finns många duktiga chaufförer på denna bana - oavsett bil/hk

Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Välkommen till de sjukas skara...

Stockholm
Här sen Dec 2002

Welcome to the dark side!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Japp, nu är du fast!

Jag fick samma känsla första gången jag var där, det var mycket större än vad jag hade föreställt mig.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Nürburgring
1147 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande