Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1147 besök totalt |
Nürburgring för första gången(men inte sista).......
Vill bara skriva av mig lite efter första besöket på "Ringen". Efter en Europasemester som inkluderade bla Fotboll Sverige - Tyskland i München(say no more) samt lite skidåkning i Österrike så bar det så småningom iväg mot nordväst och ett första besök på "Ringen". Kommer fram fredag eft middag den 30 juni och börjar med att fixa boende i Adenau - Privatzimmer hyffsat centralt med utmärkt service/pris 20 Euro natten. "Checkar" in och far sedan upp till Nordschleife och.... Vilken upplevelse!! Har läst mycket på detta forum men aldrig förstått till 100% vad det handlar om - oavsett om man gillar bilar/motorsport eller ej så tror jag att alla fängslas av "Ringen" när man väl är där. "Köpte" ett varv och sa till mig själv att: "ta det lungt" - 2 mil okänd(kuperad/kurvig) väg med fri fart är inget att leka med. Efter första rakan och kurvan växte hornen snabbt och jag hade flyttat över från D läget på automaten till manuellt på min Bmw 330ci men ganska snabbt var det bara att inse att denna bana kräver sina varv - Jag kunde lika gärna haft en motorsvagare(även om min inte är extrem på långa vägar) bil eftersom "lokalkännedom" är A&o innan man kan köra i någorlunda tempo på denna bana. Pang!!! Så var man i "mål" - trots att det troligen var ett av det långsammare varven någonsin på "Ringen" så är man ändå fast - vilken upplevelse och man säger till sig själv att detta är inte sista gången och nästa gång blir det fler varv för att "nöta in" banan......... Dagen efter tillbringades i "depån" samt besök utmed banan där man snabbt konstaterade att det finns många duktiga chaufförer på denna bana - oavsett bil/hk _________________ Tomas Andersson |
|
![]() |
Nürburgring
![]() |
1147 besök totalt |