Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4625 besök totalt |
Snack och bilder från 23-24/7 (Ändrad titel)
Då jag var nere på mitt första Ringenbesök nu den 23-24:e juli (vilket förövrigt var riktigt riktigt roligt) så är man ju lite sugen på att ha ett bildbevis på att man har varit där ![]() Så min fråga är var man kan hitta lite gallerier med bilder från körningen den 23:e och 24:e juli. Bilen i fråga är en vit Opel Vectra GT 16v -93 (svenskreggad såklart). Kännetecken är väl enbart vit familjebil med lite halvmörka 17":are. //Fredrik - med blodad tand av ringen - så kul! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Halloj!
Nisse sa att jag skulle hålla utkik efter en vit Opel. Såg dock bara när du körde ut på måndagen..Sen såg jag nog inte till dig nåt mer. Jag letade igenom mina 320 Mb kort från helgen...men inte ett enda!! ![]() ![]() Men det verkar väl som du lär åka ner fler gånger!!? *hehe* _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Som tur är var vi ju flera stycken som såg dig och kan intyga att du var där, så slipper du lägga ut bilder som bevisar att du körde med just bruksbilen...
![]() Hade du dessutom dröjt kvar så kunde du varit med på vårat rejsa.nu-gruppfoto vid webbkameran. ![]() _________________ /Mathias |
||||
Ja fler gånger kommer man ju åka ner iaf ![]() Var stod du och fotade? Såg du bägge varven på måndagen eller var det när jag körde själv eller med passagerare om du hann se det? ![]()
Fasen att man missade gruppfotot... ![]() ![]() ![]() Faktum är att jag har redan en bild utifrån som en kompis tog på söndagen då man ser lite suddigt att jag är ute och kör, bara det att det vore skoj med något bra bildbevis från "när man blev av med oskulden"... ja, Ringenoskulden alltså ![]() ![]() Jag har så dålig koll på var tyskarna lägger upp sina bilder, för på söndagen var det många som stod med kameror iaf... fast en sketen vid Opel intresserar väl aldrig... skulle väl vara för Hollywooddäcken i så fall ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
_________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||||
Tusen tack för länkarna! Letar för fullt... ![]() Nisse i full karriär: ![]() Mattias ger järnet: ![]() Jag säger som Roy&Roger i Macken... "ingen som sett den vite Opeln...?" ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Nu har jag hittat bilder på liket från söndagen när den var skitig och dan
![]() http://ringphotos.com.fotopic.net/p3 ![]() Måste ta och beställa den bilden! Har tyvärr inte hittat några fler.. men men! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Det är nog svårt att ha roligare med byxorna på... ![]() Jag trodde inte det skulle vara _så_ kul, men det går inte att jämföra med Sverige och svenska banor. Enbart den omgivande miljön var otroligt fin och höjdskillnaderna gjorde att bankörningen blev otrolig, känslan i bilen när man går in i Fuchsröre i full fart in i en dal så att bilen sätter sig rejält så det känns som en berg-och-dalbana var häftig. Jag ska helt klart ner dit mer! Trots att jag körde på hollywooddäck och med en familjebil med 150hk under huven ![]() ![]() ![]() ![]() Nog skulle man haft Kadetten där, men så slött som jag egentligen körde där nu mot vad Vectran klarar så skulle det vara tokkul att ha Kadetten där, men inte nödvändigt ännu... men klart man vill! ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Mathias har fastnat många gånger!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Johan B (blixten) har jag bara hittat en bild på. Han körde lika många varv som vi andra, men lyckades att undkomma de flesta fotograferna. ![]() Sedan hittade jag undertecknad på några bilder också... I Hatzenbach. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Lite lyxigare än så brukar vi allt bo...
![]() Vi brukar bo på "bed and breakfast" i Adenau, men i år var det fullt överallt p.g.a truckracing-gp när vi var nere, så vi bodde på hotell i Cochem i två nätter för att sedan flytta till Adenau. Hotellboendet är inte så dyrt som det låter, ligger på ca 30-40 eur/natt så länge man inte letar på de mest kända som alla vill bo på. Privatpersoner med "zimmer frei" är oftast billigare. Kul kuriosa: vi såg ett gäng seriöst utrustade ringen-fluktare som satt vid brünnchen en av dagarna. Med bl.a partytält, gasolkylbox (stor) och vattenpipa. ![]() _________________ /Mathias |
||||
Hejsan!
Var kul att träffa lite fler svenskar där nere. Det var ju ett tag sedan vi sågs på Kullen Mattias, bilen verkar gå gött också. Känns bra med en någorlunda lyckad resa, jmfrt med tidigare försök. Toppackningen verkar vara körd men kunde iaf. köra hem utan problem. Får se hur det går med ett byte, kanske blir det en resa till under hösten. mvh Axel olsson _________________ Axel Olsson Porsche 951 -91 |
||||
Här kommer det lite bilder... Vill ni ha dom i orginalstorlek så kan jag maila över dom.
Jag har fler "svenskbilar" på kort så säg till om ni saknas. Tyvärr fastnade inte nån vit Opel på mina kort. ![]() Johan körde alldeles för fort för att vi skulle hinna med med avtryckarfingret. ![]() Man kan väl sammanfatta resan som otroligt varm! Snygg "raggarsolbränna" Kul att träffa lite rejsianer! Mycket trevliga ju. Hur det gick på måndagens gokarttävling har jag nog glömt...... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Finna bilder på kompisarna, tur att jag var med på 1 1/2 bild så att frugan ser att jag varit på ringen och kört. Åkte med Nisse ett varv och hade ont i axeln resten av dagen för att jag fick kläma så himla hårt om dörrhandtaget. Tänkte jag skulle frågat om jag fick åka med Mathias också, men upplevde att det fick räcka att vara passagerare en gång på resan. Det var "lite" omtumlande.
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||
Peppe, jag kan påminna dig om gokarttävlingen! Att ditt minne var så dåligt...
![]()
Att säga att ettan var överlägsen är kanske att ta i, men 4 hundradelar är ju ändå 4 hundradelar. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Var körde ni GOCart? För det var väl på måndagen när en annan var i Adenau och traskade?
Lite GOCart ställer man gärna på nästa gång! ![]() Jag lär ju inte slåss om nån ![]() ![]() ![]() OT: Bra att trådnamnet är redigerat med! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
I gokarthallen vid shoppen körde vi. Jag trodde inte det skulle bli något, Peppe hade lite löst nämnt något om det och när vi kom till shoppen för att handla så stod Peppe med bror där och väntade. Det ångrar de nog idag... ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Du minns väl vad jag sa till dig innan? Balder är som du sa ganska trist jämfört med att åka med på en bana där man inte vet åt vilket håll banan svänger efter nästa krön. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Just ja...Det var Nisse som körde snabbast i Gokarthallen
![]() Men under söndagen tyckte jag Golfen mest stod parkerad i "depån". Kan det ha varit nån tjuvträning som förekom då?? ![]() Vi har visst några sekunder att kapa mot banrekordet..*hmm* Jag ser redan fram mot nästa års resa.... _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Bilddags!
![]() Välkomna till ![]() och kör in vid ![]() Vectran i depån efter körning jämte en Corsa A med motor från Calibra Turbo ![]() Fräck Astra Coupe ![]() Speedster Tööörbo ![]() Nu kan man sticka ut o köra! ![]() Såhär ser delar av banan ut: ![]() ![]() (Det var inte dåligt väder, tror det är toningsborden på framrutan som retas) ![]() (Rakt in i en restaurang där nere) ![]() ![]() GT:n för snabb för kameran! ![]() Efter detta fick bilen bästa stylinggrejen på länge! ![]() Alla bilder finns på http://figgz.mine.nu/bilar/ringen_060723/ inkl en hel del fotat på parkeringarna omkring! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4625 besök totalt |