Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: 318is -90 16V (svensksåld) flyttgods i superskick
2113 besök totalt
thulle
Dalarna
Här sen Aug 2004

Trådstartare
S: 318is -90 16V (svensksåld) flyttgods i superskick

Halloj

Har lite funderingar på om jag ska sälja min 318 till förmån för en bättre bruks/vinterbil nu när nya leksaken anlänt.

Bilen köptes av mig alldeles nyligen (0606) då jag tänkte ha den som bruksbil paralellt med min rx7a men jag tycker det är synd att inte vårda ett sånt härt fint exemplar då jag åker rätt så långt varje dag och måste ha den på vintern.

Bilen är en 90ans 318is 16V som gått 12700mil.
Tidigare ägare var 100% övertygad om mätarställningen och jag kan inget annat än överennsstämma.
Servicebok och masor av kvitton finns att styrka detta.

Färg: Diamantsvart
M-ratt M-knopp var väl standard på dessa
svart innertak
grå tyg klädsel
orginal 15" krysseker med 205-60-15" (bör bytas till lägre profil)
60/40 weitec sänkningssats (tyvär finns inte orginal fjädrarna kvar)
Helröda bakljus
öppet BMC filter med orginal fästplatta gjuten i plast, självklart finns orginal luftfilterbox kvar.
4st orginal plåtfäljar med dubbfria vinterhjul, som troligen legat de senaste 10?åren, men fälgarna är som nya silver lackerade inkl navkapslar.

Allt fungerar på bilen så som sätesvärmen, orginallarmet (självklart utan c-lås =) )
Båda nycklarna och larmdosorna finns och alla lås fungerar med orginalnycklarna så som tank, skuff och båda dörrarna.
En rolig detalj är att orginal skyddsfodral i skinn till larmdororna sitter kvar och tom skyddsplasten på dosorna är kvar.

Bilen är 100% rostfri,
det existerar inte en rostbubbla på hela bilen vad jag sett
Det enda jag sett är att 5cm av kittet/tätnigsmassan som sitter i plåtvecket på insidan av förardörren har lossnat där det är lite ljusbrunt på den rena plåten.

Tom bromsoken och skivorna är silvermetallic

Kollade bilen nogrannt undertill på besiktningen och kan inget annat är förundras över skicket, tom besiktningsmannen sa att det var den finaste E30in han sett.
Visst är det lite ljusbrunt på lite bultskallar osv men inget vad jag skulle kalla rost när det är under bilen.

helt orörd orginal lack ej krocklagad vad jag sett.
Självklart finns det lite stenskott på frontläppen och nått enstaka på huven.
Någon liten parkeringsbula (3-4st) finns oxå om man kollar noga, normalt efter 12700 mil

4 tidigare ägare
Bilen ska enligt tidigare ägare vara svensksåld men första ägaren tog den med sig som flyttgods till Frankrike och senare som flyttgods tillbaka till sverige.
Så bilen går som flyttgods hos SBP vilket borde kunna underlätta vid ev trimmning.
De helröda bakljuset som skall ge en 2a på bes var inget som helst problem nu =)

Ny bes 060729 med beröm.

Priset är alltid en tråkig bit, men jag kan sälja den för självkostandspris 30,000 ej prutbart!
Jag ser gärna att den kommer till en ägare som verkligen kan uppskatta denna pärla.
Därför sätter jag först ut den här på Rejsa så ni får chansen innan jag börjar annonsera på andra sidor.

Bilen är helt underbar att köra, känns som vilken nybil som helst.
motorn går som en dröm bromsarna tar extremt bra.

Bilder kan ordnas till potentiell och seriös köpare som är beredd att köpa bilen, men jag har inga nu tyvär

Vid intresse maila maba@unx.se
eller ring 070-6647571
eller så finns jag på msn kvällstid på thulle@hotmail.com

Jag behöver ingen snabb affär och det skulle nästan underlätta om jag fick lite tid på mig eftersom detta för nuvarande är min brusbil så jag måste hitta en ny....

bilen finns i Hedemora/Dalarna

oj det vart långt men jag försöker verkligen få ner alla de uppleveser jag fått av bilen

MVH//Mattias

Dalarna
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Har fixat lite bilder.

http://maba.unx.se/bmw

Dalarna
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Nytt batteri installerat

Prisert justerat till 28,000:- och detta är sista pris kompis

Uppsala