| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Mazda Miata 1.8 1994 störtbåge hardtop mm
|
785 besök totalt |
|
Pga osäkerhet med jobb till hösten är bilen nu till salu med sorg i hjärtat
Mazda Miata 1.8 1994 störtbåge hardtop mm http://www.blocket.se/vi/8751311.htm Rejsapris: 69000 kr Årsmodell: 1994 Miltal: 18 000 - 18 999 Växellåda: Manuell Bränsle: Bensin Säljer nu min fina Miata. Det är en -94 med den "stora" motorn på 1.8 liter. Nybesiktigad (maj) utan anmärkning. Ursprungligen från Canada, tidig import (reg: PTT793) Jag har haft bilen ca 1½ år och under tiden servat den regelbundet med enbart kvalitetsprodukter, bytt slitagedelar, och uppgraderat den med race-prylar. Har stått i varmgarage vintertid. Bilen har Servostyrning och ABS men ingen AC, inga elhissar. Läderratt (Momo) Plyschmattor (Momo) Växelspaksknopp i rostfritt Servad med Castrol Edge 0W-40 och nu senast med Castrol Magnatec Nya stift Nya remmar Kamrem bytt av tidigare ägare Nyligen (20006) bytt växellådsolja och diffolja (Redline) Bytt packningar för växelspaken (2006) Justerbara Gula Koni sportstötdämpare med matchande hårda fjädrar från Flyin' Miata, (2005) KN öppet sportluftfilter (2006) Simons sportavgassystem (2004?) och dämpare från Raka Rör (2006) Stålspunna bromsslangar (2006) 3 uppsättningar däck: Bridgestone RE540S R-däck på original 14" aluminiumfälg (3 banträffar) Nya sommardäck (ca 250 mil) på 15" aluminiumfälg Vinterdäck på plåtfälg Hardtop med matchande stripes Bagageräcke med tillhörande aluminiumkoffert Ny ruta i cabben (2006) Störtbåge (SBF-godkänd) (2005) 6-punktsbälte (monterat) och Momo glasfiberstol till förarplatsen (original finns kvar, byts på 10 min) Bra ljud - Pioneer stereo med Infinity tvåvägshögtalare och Sony Xplod slutsteg. Ingång för iPod / Mp3- spelare / SonyEricsson-telefon Nyservad med Castrol Magnatec motorolja. Webasto motorvärmare urmonterad men kan medfölja Se min biltråd för mer info Mer bilder finns på http://somogyi.mine.nu/gallery/v/and Andreas Vindal 0707-13 33 98 Bilen finns i Malmö / Limhamn _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
![]() |
SÄLJES
|
785 besök totalt |