| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Peugeot 405 T16*4
|
1502 besök totalt |
|
405 T16 -93 Fyrhjulsdriven 24000 mil Svart Halvskinninredning Airbag Taklucka AC bortlättad Motor: Renoverades med nya ram- och vevlager samt packningar till bottendelen i vinteras. 500 mil Vattenpump, oljepump bytt av tidigare ägare och har rullat kanske 1500 mil. Turbo uppgraderad till VAT28 samt WG'n har fått sig en extra fjäder. Vattenkrets till chargecooler ombyggd med separat pump och framflyttat kyl. Lite stöddigare motorfästen. Dubbelkonigt K&N-fliter 3" räserkatt med 2,5" fyllflödessystem. Helsvetsat. Extrasoppa iform av en 1:1,4 malpassi BTR Transmission: Lådor genomgångna, renoverade och förstärkt våren -05. In- och utgående axlar till fördelningslådan i mycket bra skick. Koppling relativt nybytt Chassi: Dynamic coilovers ifram från citroen sport. Är i första hand avsedda för rallycross, men har visat sig fungera mycket bra till denna nostunga bil. Själva dämparen är av "upsidedown"-typ. Ställbar camber upp till ca -2 grader. Toppmonteringar i alu med ledlager. Förstärkta torn. originalfjäderben finns också. Bilen går mycket bra. Laddar ca 1,5 bar och tack vare den större turbon så håller den laddet ända till 7000rpm. Effekten är svår att uppskatta men gissningsvis 280-300 hk. Även där det svänger presterar bilen bra, mycket tack vare fjäderbenen men även för att jag lättat bort kanske 20 kg från nosen på bilen. (AC borttagen, batteri bakflyttat osv.) Har vägt in bilen på 1370 kg med halv tank, utan förare (SBP's våg). Bilen står nu på vita 17" Team dynamics Pro race med Eagle F1'or. Hjulen har rullat max 300 mil. Har även originalhjulen som kommer skos med skapliga Pirelli P7'or. Priset då: Låt säga 60000:- med rubbet eller 50000:- så behåller jag de vita fälgarna samt coilover-fjäderbenen. Rätt köpare med pengar i handen kan givetvis förhandla priset något. Ring gärna så berättar jag mer 070-4802732 Några bilder finns på nedanstående länk men fler kan mailas. http://www.peugeot-sport-club.com/me _________________ Johannes Karlsson |
![]() |
SÄLJES
|
1502 besök totalt |