Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2220 besök totalt |
Resa till / Från Ringen?!
Hej, Jag och en kompis jobbar natt (Blir många diskussioner) nu uppe i Falun och det vi diskuterar är följande; (Har sökt på allt om Ringen, men frågar ändå) **Vilken resväg ner till ringen är bäst / billigaste om man ska åka från Sthlm? **Vart ska man bo, på hotell, vandrar hotell etc etc (Era erfarenheter dvs). **Vad man ska tänka på, regler / Följebilar / Släp / Etc? **Vad brukar slutsumman ink "alles" hamna på för en tur o Retur resa till Ringen för er? Dvs om man räknar på att man ska endast köra lite på ringen och inte en 20 varv, Max kanske 10varv om man skulle hinna. ![]() Har läst lite om regler och kommit fram till att polaren som kör båge klarar inte av 95db (Är vad han tror) och jag tror inte att jag gör det heller speciellt enligt förra "svart flaggen" jag fick på mantorp och då lät bilen enligt dom på tok för mkt. ![]() Jag ser ej det som ett problem som inte kan lösas men hur hårda är dom på sådant? Är det som typ mantorp något speciellt ställe man ska undvika att gasa på llr vad!?! Vad rekomonderar ni "Ring-rävar" som har vart där ett par ggr? Tips rekomonderas varmt! Mvh _________________ Klaus Schöps. |
||||||||
Re: Resa till / Från Ringen?!
Jag har det tråkiga rådet att söka i forumet. Jag tror tom att det finns en sticky-tråd med tips. om jag skall säga en sak om att köra på banan så är det att antingen rå-plugga spår redan hemma med tex. Ringenkursen som finns här på rejsa eller så bara köra ett varv var. För om man inte hittar på ringen så har man väldigt liten behålning av körning där... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Micke, detta har vi ju diskuterat tidigare... ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Med Norrköpingsdialekt: Hur menar du nu då? ![]() ![]() Skylinemannen: Man har skitkul därnere även om man inte hittar. Ölen smakar jättebra och bilarna är skithäftiga, det enda är väl det där med brudarna då men det har vi ju här hemma. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Fick faktiskt en "flyer" på bilen, när den var parkerad på zur Burg, om en strippklubb i Adanau... ![]() Men det är väl som i den gamla Hasse å Tage sketchen om strippan som blivit sjuk och skickade sin mor istället, varpå publiken ropade: "Klä på dig, klä på dig!" _________________ Patrik Ljunggren |
||||||||
De står inte direkt ute längs med banan och mäter bullernivån. Däremot kan det ju hända att du blir stoppad för en mätning när du kör av banan, om nu någon tex. skulle ha klagat eller om du gasar på lite för mycket vid utsläppet (där det är 30 km/h av just bullerskäl). Jag var förbi en måndagkväll för några veckor sedan och stod inne på biljettkontoret när en funktionär klev in och tyckte en viss 190 Evo II borde kollas upp/mätas, då han både körde lite vilt och väsnades i mesta laget. Mannen bakom disken garvade dock bara och ansåg det viktigare att ringa ut en bärgare till Eschbach. om din bil inte uppenbart låter för högt redan på tomgång så tror jag nog att du klarar dig om du tar det lugnt vid utsläppet och vid eventuella gulflaggsituationer. _________________ Anders Dauner |
||||||||
Japp misstänkte att det skulle komma, Har sökt tills ögonen blöder typ ![]() ![]() Men dock kvarstår frågan vilken väg ner är den bästa om man ska åka? Hur åkte alla ni och vad ev ska man räkna på för kostnader? Mvh _________________ Klaus Schöps. |
||||||||
Ringpaketet menas med? ![]() Mvh _________________ Klaus Schöps. |
||||||||
okej så med andra ord så gäller det som vanligt; Sunt förnuft dvs vid sådan situationer etc. Bågar samma där då? På tomgång är den tyst som en kyrkråtta ![]() Mvh _________________ Klaus Schöps. |
||||||||
Jo, jag menar att det är hela grejen runt Ringen som man gillar. Resan, boendet, maten, ölen, naturen, atmosfären, bilarna och körningen. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Jag åker alltid över Öresundsbron (580 kr TOR), och färjan Rödby / Puttgarden (1064 kr TOR). Från Hamburg åker jag 7:an till Hannover väljer väg 352 norr om Hannover, sedan 2:an till Kamen där jag går på 1:an. Men vid Erftstadt väljer jag att inte fortsätta 1:an utan jag tar 61:an mot Koblenz och vid vägkors 29 tar jag väg 257 till Adenau där jag brukar bo. Från Motala och till Adenau är den ungefär 125 mil, en resa brukar ligga på 280/290 mil, beroende på hur mycket man åker där nere, och boendet brukar kosta 30/40 euro per natt. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Att lära sig att hitta var (är) den stora grejen tycker jag. När jag började åka där nere fanns varken Playstation eller kurser på nätet. Det var knappast tråkigare för det... Ps. OBS, jag sade inte att det var bättre förr... :-) _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||||||||
Självklart var det de jag missade ![]() _________________ Klaus Schöps. |
||||||||
Är detta räknar på en bil llr en Mc? (Tror du menar bil men måste fråga ändå). ![]() Jäkligt snällt att du replyade med detta, Tack! Mer skulle även vara bra för att kunna räkna ut ett snitt på det hela mellan tummen och pekfingret. Mvh _________________ Klaus Schöps. |
||||||||
Det är priserna för bil,
![]() Öresundsbron http://sund1.com/sundet144.html Färja. http://www.scandlines.se/SEFront/Fro _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Tackar Lennart! ![]() _________________ Klaus Schöps. |
||||||||
Det bästa jag gjort de två senaste åren är att flyga ner/hem. Bilen går på transport upp/ner.
Detta är särskilt skönt när man väl ska hem, ja då styr man bara hyrbilen till flyget o sen är man typ hemma. Samt man kan hinka en del extra öl dagen innan hemfärd ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2220 besök totalt |