| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Race motor nismo s13/s14 nissan gti-r 395-500 hk
|
2064 besök totalt |
|
race motor Nismo s13/s14 sr20 gti-r 395 - 5 byggd av GIK turbo teknik totalkostnad 200000:- + sitter i en s13 idag men passar även s14 gti-r motor hks kolvar carillo h-stakar med arp bultar titan bult till ramlager med gördel titan topplocksbultar fabrikstrimmad topplock av NISMo (nissans motorsport)dubbla fjädrar titan retainers special best hks kammar*2 hks just kamdrev hks ssq dumpventil special byggt plenium 4-separata gasspjäll gti-r siemens 4-håliga spridare 720 cc haltech största insprutnings&tändsystem e11 v2 bosch/porsche bränslepump inkl special br slang twr bränsletr regulator. special byggd garret gt30 helkullagrad turbo hks grenrör hks ext wastgate stor intercooler samt samtliga slitage delar bytta motor säljes komplett med spec vxl-låda kolfibersinterlammel,spec tryckplatta setrab 25r oljekylare och övriga det. bromsad i broms bänk 1,45 laddtryck 395 hk 470 nm men den är bygg för mycket mer, gik turbo har kör ca 150 mil med 1,8 bars laddtryck ca 480-500 hk motorn har gått ca 300 mil sedan den timmades för 200000:-av gik turbo men är nu trasig vipparm+3*ventiler säljes pga bristande intressemer info vid seriöst intresse kan jag skicka bilder etc,
_________________ peter wåhlstedt |
||
|
Rätta mig om jag har fel men NISMo toppar sitter på alla GTi-R orginal ?
Till frågan : "spec vxl-låda" S13 RWD låda eller GTi-R låda ? /oscar _________________ Oscar Lindengren Volvo 242DL ( snart 242 T6 ) Nissan Sunny Gti-R Honda CBR954RR |
||
nja du har nästan rätt gti-r har en väldigt bra topp orginal med bland annat högre resta kanaler men min motor har ett topplock som nismo har preppat för sina tävlings motorer det är gik turbo som lyckats gräva fram detta tävlingstopplock till denna motorn... vad gäller växellådan så är det en ombyggd s14 låda rwd _________________ peter wåhlstedt |
||
|
Re: S: Race motor nismo s13/s14 nissan gti-r 395-500 hk
_________________ peter wåhlstedt |
||
![]() |
SÄLJES
|
2064 besök totalt |