Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2006-09-23 MGCC KM5 Knutstorp
1, 2, 3   >>
6104 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
2006-09-23 MGCC KM5 Knutstorp

Klubbmästerskapet verkar vara en synnerligen öppen historia inför sista deltävlingen Förutom just själva mästerskapet alltså, för i både roadsport C och B är mästarna redan klara, Dennis resp otto! Grattis!

Mest omändringar kan det bli i listan i roadsport B, efter otto är vi 6 chaffisar med medaljchans om jag räknat rätt. Det är dels det att man får räkna bort en deltävling och dels att man får 5 extra poäng om man startat i 4 deltävlingar eller fler som ger denna sitation

otto Dürholt Porsche 924 T 15 15 12 15   57
2 Per Glemander Porsche 6 7 10 6   29
3 Bengt Metz Caterham 7 7 5 7 8   27
4 Thomas Ahrens Lotus Super 7 8 6  10   24
5 Pär Hylander Porsche 924 Turbo  8 15    23
6 Hans Egonsson Caterham 7 10 12     22
6 Hans Aulin Seven  10  12   22


I roadsport C är det på precis motsvarande sätt ävan om alla får dom fem deltagarpoängen

1 Dennis Kullman Mazda Miata 15 15 15 8   53
2 Joachim osbeck Mazda Miata 12 12 7 12   43
3 Fredrik olsson Pontiac Fiero 6 8 12 6   32
4 Magnus Nambord Mazda Miata 10 10 3 5   28
5 Anders ohlsson Mazda MX-5 5 6 8 7   26
6 Niklas Falk Mazda Miata 7 7 1 10   25
6 Anders Hofverberg Lotus Elise S1  4 6 15   25


Övriga klasser har jag bara tittat som hastigast på, och där tror jag mästerskapet är öppet oxo.

_________________
Pär Hylander
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



Pallplats

Välkomna till MGCCs KM5 på Knutstorp

Arret är halvdag


Dags för avslutande fight i de olika klasserna
Roadsport A,B,C RS samt Historic



Kolla inbjudan under KM på www.mgcc.nu

samt under eftersnack här på rejsa

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31154

Funktionärer behövs i massor
kontakta Bengt Metz
bengt.metz@tele2.se
040 546729
0706548597 Mobil



Halå Pär

Hans Aulin och du själv kan väl inte få 5 bonuspoäng
eller räkna bort nån tävling om det nu har nån betydelse

otto har i alla fall vunnit Roadsport B 2006, e jag förvånad?

Jag har i eftersnacktråden KM4 föreslaget otto följande

Citat:
Du kan ju suporta hustrun på KM5, låta henne köra din bil, eller så kan du vara funktionär

Tro nu inte att jag inte vill träffa dig , men inte på banan








/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Grattis segrarna i B och C

Min första hela säsong i MGCC - är jag klar för andra platsen eller kan Fredrik ta över den om han vinner och jag klantar till det ?
Edit : Det kan han inte om jag räknar rätt - men han får det tufft att försvara sin 3:e plats

Ser fram mot en fin höst-dag på Knutstorp

om man ser till deltagar-antalet så har vi en av Svergies största rejsning-klass i Roadsport C,
Perfekt med dessa 1-dags arragemang som klaras av snabbt och smidigt av MGCC thumbs up thumbs up
Synd bara att det inte gå på lite fler banor; Falkenberg och Kullen hade varit kul

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20136



Josen skrev:
Synd bara att det inte gå på lite fler banor; Falkenberg och Kullen hade varit kul
Kullen är väl lite väl långt för sydlänningarna som inte kan åka 10 mil i en riktning utan att köra i vattnet eller in i "Norrland"
Falkenberg hade varit ett guldtillskott om det nu hade gått att fixa som samarr med nån annan. Ev en veckodag i sena Juli (tabu att ha tävling under semestern iofs) kanske?
Det finns nog nån lite nordligare klubb som kan vara intresserad att få till nåt (planera och kolla av intresse för 2008 skadar ju inte, serien börjar få många deltagare och kallas ju ibland inofficiellt för Sydsvenska mästerskapen).

Men Falkenberg är ju lite speciell med sina grannar...

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Tack Pär och Josen för gratulationerna!
Trots att mästerskapet är avgjort vore det ju kul att placera sig bra även i KM5 - men jag är ordentligt nojig efter det (hittills) inte så lyckade valet att byta från Toyo R888 till Yokohama A048.

Ett träningstillfälle med de nya däcken på Knutan hade ju varit guld, men det är nog dessvärre omöjligt.

Nåja, det var dagens I-landsproblem.

Vi ses på Knutan

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20136



Du får väl jaga Securitasbilar i Halmstad istället

Det gick ju bättre redan efter lite lufttryckslabbande, du har nog inte nått optimum än.

Annars har ju Wheelbase några billiga Kumho 225/45/15 kvar i medium (om du nu tycker att 195or är för smalt).
Men tre uppsättningar däck är kanske för många...
Edit: Martin hade 5st men har bara 3st kvar nu, är det Fredrik o som varit framme tro...

Men Knutan har du iaf lite mer träning på än Ljungbyhed i vänstervarv.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Niklas Falk skrev:
Men Knutan har du iaf lite mer träning på än Ljungbyhed i vänstervarv.


Jag upplever faktiskt att "bilen är viktigare än banan"; efter några varv på en bana har man lärt sig att hitta runt hyfsat, men det kan ta betydligt längre tid att lära sig köra bilen snabbt.
Däcksbytet har gett mig en helt annan bil...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Re: Pallplats

Bengt Metz skrev:
Välkomna till MGCCs KM5 på Knutstorp

Arret är halvdag


Är det där om halvdag sant? Det är ju oerhört nedslående isf Det innebär ju att det inte är kvar några som helst heldagar på riktiga motorbanor.

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Re: Pallplats

Bengt Metz skrev:


Halå Pär

Hans Aulin och du själv kan väl inte få 5 bonuspoäng
eller räkna bort nån tävling om det nu har nån betydelse



Nä, det kan vi ju inte, men det skrev jag nog inte heller.

Hursomhelst, jag kan t.ex komma två eller trea totalt, men inte av egen kraft. Det kräver ni andra placerar er i en viss ordning. Du, däremot, kan nog av egen kraft komma tvåa eller trea. Det är bara att köra tillräckligt fort. 1:09.xx behöver du nog köra.

_________________
Pär Hylander
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



Pär

Hej Pär

Jag TROR att det blir en halvdag och i så fall har du rätt
att det inte blir någon hel dag på en Räserbana, kostnadssjäl??

Jag skall se om min bil lite extra kolla svänghjulet så att det är det lättade som är monterat
skölja insugsfiltret, byta tändstift ev byta hela fördelaren inkl fördelarlock och rotor, har lite orolig tändning mellan 5-6000 varv

Kanske höja tändningen 1 grad

Jag kan dessvärre inte skruva på nån turboratt för att höja min effekt

Men framförallt ligger det nog nån psykologisk spärr fn för att få lägre tider,
kan också vara att alla kromosomerna (inte kilona) är på plats

1.09XX är ju 2 tior högre än senast så det kanske går (förutsatt att X är en romersk siffra)

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Re: Pär

Bengt Metz skrev:
Jag TROR att det blir en halvdag


Vad innebär halvdag?!?! Jag hade ju tänkt göra min MGCC premiär på KM5... men åka 100 mil (t o r) med släp bakom för att köra några få varv verkar kanske överdrivet?! Hur mycket körning blir det på en MGCC halvdag?

Jag vill gärna vara med även om det blir halvdag, men lite kanske man måste tänka på kostnad vs bantid även om man är lite knäpp redan som det är...

F-n nu blev jag lite irriterad... jag har ju sett fram emot detta och planerat för ett riktigt event... Ordnat farsan som chaufför/mekaniker, övernattning hos Pär, en hel dags racing med hela gänget osv... vad blir det nu av detta egentligen?!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Re: Pallplats

Bengt Metz skrev:
Kolla inbjudan under KM på www.mgcc.nu


Hittar ingen inbjudan för KM5 ännu...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Re: Pär

patand skrev:


Jag vill gärna vara med även om det blir halvdag, men lite kanske man måste tänka på kostnad vs bantid även om man är lite knäpp redan som det är...

F-n nu blev jag lite irriterad... jag har ju sett fram emot detta och planerat för ett riktigt event... övernattning hos Pär, en hel dags racing med hela gänget osv... vad blir det nu av detta egentligen?!



Det blir normalt sett isf 2 tidsträningar a ca 15-20 min samt ett race på 10 varv. Dock blir det himla stressigt mellan passen, man hinner knappt justera ngt och hinner knappt prata med ngn.

Typ ca 35 varv att köra, dvs en kvot på ca 1/15, banköra/transportköra för dig, förutsatt att bilen inte krånglar och bantid inte tappas pga av bärgning eller liknande.

_________________
Pär Hylander
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Re: Pär

Pär Hylander skrev:
Det blir normalt sett isf 2 tidsträningar a ca 15-20 min samt ett race på 10 varv. Dock blir det himla stressigt mellan passen, man hinner knappt justera ngt och hinner knappt prata med ngn.

Typ ca 35 varv att köra, dvs en kvot på ca 1/15, banköra/transportköra för dig, förutsatt att bilen inte krånglar och bantid inte tappas pga av bärgning eller liknande.


Hmmm så skillnaden blir 1 träning mindre(?) och mer stress mellan passen... jag har nog inga förutsättningar att justera något iaf(möjligen byta hjul om jag får några med "regndäck" med mig och vädret ändras)... men prata hade ju varit trevligt, men det får man väl ta före och efter i så fall.

Verkar som det inte är helt bortkastat att åka ner iaf då... om bilen krånglar osv kan man ju iaf inte veta förrän man är där...

Tider osv antar jag står på inbjudan när den väl kommer upp på siten, avvaktar slutgiltigt beslut till när jag sett den.

Tack som alltid för bra info Pär! thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20136



Den preliminära inbjudan (i pappersform) nämde 8:00 som tid för besiktnings öppnande, 8:45 för förarsammanträde.
om det är 9:00 eller lite senare för första tidsträning minns jag inte.

Att ramla in 8:00 om man behöver skifta hjul är ett tips (dvs 6:00 från Sandsjöbacka och helst vakna i tid den här gången )

Halvdagar tycker jag fungerar bättre om de är på eftermiddagarna (om man inte vet att det börjar regna vid 13:00 eller så).

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Jag har pratat med Thomas, (han var på Monza!) , det är en "nästan heldag" Tydligen ska banan vara utlånad litegrann (till några danskar) men vi kör nästan hela dagen. Skönt!

_________________
Pär Hylander
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Pär Hylander skrev:
Jag har pratat med Thomas, (han var på Monza!) , det är en "nästan heldag" Tydligen ska banan vara utlånad litegrann (till några danskar) men vi kör nästan hela dagen. Skönt!


Kanon! Då håller jag tummarna för att mina planer i övrigt håller i sig. Ekonomin är väl det jag närmast tänker på... det mesta annat är ju helt färdigt... ligger i hårdträning nu dessutom med långlopp i morgon som närmaste tillfälle...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



%0 bilar


Redan ca 50 bilar anmälda


Det blir en fartfest utan like

med avslutande Race i varje klass

Hårt om de översta placeringarna i Roadsport A, B och C

(dock är första placeringarna klara i B och C)
Vi håller tummarna för att vädret blir torrt

Kom och kolla, ta familjen med, serveringen brukar vara öppen

Glöm inte att ta med din fräsiga / ovanliga bil och visa upp, behöver inte nödvändigtvis vara en Sportzwagen

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Skoj start-fält i B

Citat:
homas Ahrens, Lotus 7
Bengt Metz, Caterham 7 Superlight
Heikki Särg, Lotus Elise 111S
Pär Hylander, Porsche 931
Henrik Grimshorn, Porsche 911
Torbjörn Svensson, Datsun 240 Z
Jan Blomberg, AlfaRomeo 2000 GTV
otto Dürholt, Porsche 924 T
Stefan Winquist, Datsun Z


Spännade att se hur fort Stefan Winquist kan köra med Datsun Z.

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Är viktigt att stänga 2006 på ett riktigt sätt!!!

Nu håller vi tummarna att vädret blir bra!


/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20136



Sen kan vi dra till Falkenberg på tisdagen efter som nedvarvning på säsongen...

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Inför träffar
2006-09-23 MGCC KM5 Knutstorp
1, 2, 3   >>
6104 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande