| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ledlager - igen och igen
|
907 besök totalt |
|
Ledlager - igen och igen
De senaste dagarna har det florerat flertalet trådar om a-armar. Jag håller på själv med mina just nu, är dock inte oroad över dimensionering och utformning. Däremot så är det dessa länkhuvuden och ledlager. Jag vill ha två länkhuvuden som inre led och ett ledlager som yttre. Jag kommer att ställa de inre fel, dvs så att de tar axiell-last. Har kollat dimensioneringsbiten, ser inga problem, måste ha det för att jag kör med original subframe. Till frågan då - SFRo och bilprovningen vill ha vettiga dammskydd på dessa leder. Frågan är, räcker det med Rodobals länkhuvud-kondomer? Alltså, neopren-pumlor som man trär över hela leden. Det borde väl vara okej? Yttre ledlagret kommer att skyddas av någon form av original dammskydd, har inte kollat specifikt efter något visst märke. Bärarmen kommer att anpassas för detta. Är det typ tvärkört att köra med uniballs eller? Jag blir då orolig iallafall. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
|
Vad jag fått reda på av Mecmove som jag köpte mina länkhuvud av så skulle man inte fylla kådisen med fett om lagerna är smörjfria. Någon med verkliga erfarenheter av att ha kört med och med utan fett ihop med dmörjfria länkhuvud?
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
![]() |
Skruva banåkabil
Ledlager - igen och igen
|
907 besök totalt |