| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var hitta bränsleslang som inte "svettas" bensinångor.
|
2 besök senaste veckan (3017 totalt) |
|
Var hitta bränsleslang som inte "svettas" bensin
På trycksidan på min Audi TT som jag mest kommer att använda som Clubsport bil har jag stålomspunnen teflonslang för bränslet. Det fungerar mycket bra. På returen och mellan originaltank, catchtank och pump har jag "gummi" slang för bränsle som jag köpte på min lokala slangfirma. Den funkar inte alls. Det luktar bensin i hela bilen. Ångorna verkar gå rakt igenom slangen. För att enkelt kunna ansluta till original tank är det en fördel med vanlig svart flexibel slang ("gummislang"). Min catchtank har också vanliga "nipplar" för slang med klämma. Vad skall jag köpa för något och var? GA har någon blå historia för 150kr/m. Funkar den? Vill helst ha en svart. Jag vill ju inte gärna dra om alltihop en gång till.... _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||||
|
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
_________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||||
NBM? _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||||
http://www.nbmhydraulic.com/ _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Tack! Har läst på lite mer om gummi nu och det påståendet verkar riktigt. Desto högre oktanhalt desto sämre blir det. Jaja... bara att bygga med dyra prylar.
_________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||||
|
_________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||||||
|
SÅDÄRJA!
Nu är allt utbytt till stålomspunnen teflon. Dyrt blev det men jag fick betydligt bättre pris hos Indoma än vad Race tillbehörsfirmorna begär.
||||||
|
Hur flexibel är sådan slang egentligen?
Får för mig att den är ganska styv och svårjobbad? |
||||||
om du köper den slangen som har veckad teflonslang inuti så går den böja nästan som vilken slang som helst. Nackdelen med den är som vanligt - priset .
Den blir säkerligen ocskå sämre flödesmässigt men om man överdimensioner diametern något är ju inte det några problem. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Var hitta bränsleslang som inte "svettas" bensinångor.
|
2 besök senaste veckan (3017 totalt) |