Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vinge på Mitusbishi EVO 1 GSR, för lätt bakdel just nu.
974 besök totalt
Boramannen
Nässjö
Här sen Apr 2004

Trådstartare

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25883&highlight= Länk till min för tillfället avsomnade projekttråd.

Jag har som sagt var en Mitsubishi EVo 1 GSR som jag använder till att tävla i Lazzat RS challange.
När chans finns så kör jag även bana och det är här jag behöver lite hjälp med bilen.

Jag har ingen som helst vinge på bilen och det gör den lite väl lätt i bak tycker jag och det skulle jag vilja ordna till.

Min tanke är att montera en vinge på bilen och undrar då vad alla experter här på Rejsa har att säga i ämnet, kom med förslag och egna erfarneheter är ni snälla. Jag vet att det görs reklam för Airforcevingen här på sidan, är det det bästa alternativet????

Tack på förhand Christian E

Sveriges snabbaste "gammelEVO" i Bilsport Superstage 2004-2005.
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Airforce-vingen är bra tycker jag, kan i princip ha den "horisontell" och då ger den stor skillnad mot orginalvingen som satt.

Jag har fått sänka kalltrycket med ca 0.2-0.3 bar efter att jag satte dit den som en liten "referens".
Innan blev bakdäcken knappt ljumma, nu ligger dom bara lite efter framhjulen i temp.

Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Beror ju på när du upplever den som överstyrd. Om det är i lägre hastigheter kan det löna sig att se över dämpare,fjädrar, däck och kränghämmare först.

Är det i snabba kurvor är en vinge en bra lösning.

Airforcevingen är säkert bra men rätt dyr. Speciellt om man ska ha en tvåplans. Om någon har tips på andra bra vingar så skriv gärna.

Boramannen
Nässjö
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Jag får nog säga att jag upplever den som lättast i just högre farter och då ofta vid inbromsningar.
Självklart går det att se över inställningarna på dämparna, det skulle säkert kunna hjälpa mig en del.

Kom gärna med andra förslag änn just Airforcevingen.

Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

om dina uppgifret om bromsar fortfarande stämmer (EBC Redstuffbelägg (Fram)
EBC Greenstuffbelägg (Bak) ) så kanske det är så enkelt att det bromsar lite
för mycket bak?

I Lazzats konbana kommer man väl aldrig upp i farter där aerodynamiken
spelar någon roll?

Jag åkte med Performance Friction fram och std bak. Bilen blev klart
mycket oroligare under inbromsning och skivorna bak är betydligt mer slitna
jämfört med dem där fram.

Nässjö
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Borde den inte bli mer stabil i bak om det bromsar lite mer där? Känns som om bromsverkan bak är dålig borde ju bilen lätta änn mer eller tänker jag helt fel?

Greenstuff är ju vad jag vet mer eller mindre som standardbromsar har jag hört men de kanske är för vassa ändå.

Nej, i Lazzat RS kommer man inte upp i några farter som behöver vinge men när det är dags för banåka och annat i högre fart så tänkte jag ha den möjligheten att jag skruvar dit vingen.

Citera
Skruva banåkabil
974 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande