|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8429
Trådstartare

09 Dec 2002 11:10
Magnus!
om du som av en slump  även har CircuitGuide över Escbach/Brünnchen så ser man ett lustigt förslag på spår in i Brünnchen. Som om bara man kunde "sväva över bilen" från den ena sidan av banan till den andra??!?
Mvh / Micke
P.S.
Som för övrigt tycker att CG är det minst felaktiga/bästa guiden, i alla fall som jag sett.
D.S.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42261

Forumägare

09 Dec 2002 11:30
Vicken utmärkt slump, hehe
Inte riktigt säker på var du menar...
Men nog tar man ett yvigare spår i dubbelvänstern nerför backen? och högern in på rakan är väl 90 grader o inte MER än 90 grader? och är inte turn-in i slutet på Brünnchenrakan väldigt tidig?
_________________  Magnus Thomé
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8429
Trådstartare

09 Dec 2002 12:00
AAAHHHH!!!
Tokfel av mig!
Jag tänkte på en annan banguide!!! (Jag skrev om den i en annan Ringentråd, öhh typ den där vi disk. ? ööhhh.....???....mmmmm.....)
Hursomhelst! F'låt mig. Det här spårförlaget är helt ok.
Jag tar inte riktigt det men det beror på understyrning och behov av säkerhetsmarginal.
Mvh/ Micke
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8429
Trådstartare

09 Dec 2002 12:03
Magnus Thomé skrev: | Men nog tar man ett yvigare spår i dubbelvänstern nerför backen?
och högern in på rakan är väl 90 grader o inte MER än 90 grader?
och är inte turn-in i slutet på Brünnchenrakan väldigt tidig? |
Jepp.
Jepp.
Jopp.
Jag svänger nog dessutom ut ur Brünnchen lite senare än i guiden..
Mvh/ Micke
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956

09 Dec 2002 12:44
Jaha, ringenprat, då har jag svårt att hålla mej passiv.
Nog är väl vänstern i Eiskurve betydligt tvärare? Här der det nästan ut som en fullfartskurva och som om högern direkt efteråt nyper till. Tvärtom ska det väl vara. D.v.s. har man tagit sej igenom vänstern så är högern inga problem (utom att utgången förstås är dold, men det gäller ju flertalet kurvor på gröna himmelriket).
Vilken är förresten Eiskurve, vänstern eller högern (eller båda)?
JohanR
_________________ Johan Rådlund
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42261

Forumägare

09 Dec 2002 12:59
Alternativkarta (klart bättre IMo)
_________________  Magnus Thomé
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8429
Trådstartare

09 Dec 2002 13:06
Magnus Thomé skrev: | Alternativkarta (klart bättre IMo)
 |
Nja, det var den här jag tänkte på. (Var kommer den ifrån?)
Spåret är omöjligt IMo.
Instryningen borde börja vid pil 3 och sedan göra att pil 4,5,6 hamnar på linje. Att vid pil fyra vara ute på höger för att sedan *magiskt* förflytta en maxbelastad bil till vänster på bara 20m.?
Mvh / Micke
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993

09 Dec 2002 13:12
JohanR skrev: | Jaha, ringenprat, då har jag svårt att hålla mej passiv.
Nog är väl vänstern i Eiskurve betydligt tvärare? Här der det nästan ut som en fullfartskurva och som om högern direkt efteråt nyper till. Tvärtom ska det väl vara. D.v.s. har man tagit sej igenom vänstern så är högern inga problem (utom att utgången förstås är dold, men det gäller ju flertalet kurvor på gröna himmelriket).
Vilken är förresten Eiskurve, vänstern eller högern (eller båda)?
JohanR |
För mig är Eiskurve både vänstern och högern.
Du har helt rätt i att det är vänstern som är den tvärare av de två.
_________________ Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993

09 Dec 2002 13:20
[quote="BTG"] Magnus Thomé skrev: | Alternativkarta (klart bättre IMo)
Nja, det var den här jag tänkte på. (Var kommer den ifrån?)
Spåret är omöjligt IMo.
Instryningen borde börja vid pil 3 och sedan göra att pil 4,5,6 hamnar på linje. Att vid pil fyra vara ute på höger för att sedan *magiskt* förflytta en maxbelastad bil till vänster på bara 20m.?
Mvh / Micke |
Du har rätt Micke! Man har ingenting att göra ute på höger sida av banan vid pil fyra! Dessutom är den första vänstern alldeles för flack på den här kartan! Där är CircuitGuides karta klart bättre avseende både spårval och realism. Synd bara att dom gjort den påföljande högern för tvär!
Att det skall vara så svårt att rita riktiga kartor!?!
Men de är hur som helst bra att ha som stöd, när man diskuterar olika spårval.
_________________ Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42261

Forumägare

09 Dec 2002 13:54
BTG skrev: | Nja, det var den här jag tänkte på. (Var kommer den ifrån?)
Spåret är omöjligt IMo.
Instryningen borde börja vid pil 3 och sedan göra att pil 4,5,6 hamnar på linje. Att vid pil fyra vara ute på höger för att sedan *magiskt* förflytta en maxbelastad bil till vänster på bara 20m.?
Mvh / Micke | Scuderia Hanseat. Och det är ju helt sant som du säger... man gör ju så att man kommer in rakt längs med vänsterkanten automatiskt i slutet av sin sväng!
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42261

Forumägare

09 Dec 2002 13:55
Hmmm.... Esbach är ju bara EN sväng på Scuderias ritning... det är ju en dubbelapex.... Men resten är bättre
_________________  Magnus Thomé
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8429
Trådstartare
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42261

Forumägare

09 Dec 2002 14:03
Spårvalen iof som du säger Micke men varför kan ingen rita BANAN rätt >
_________________  Magnus Thomé
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8429
Trådstartare

09 Dec 2002 14:05
Magnus Thomé skrev: | men varför kan ingen rita BANAN rätt > |
Ja det är banne mig 48.000:- frågan det!
Mvh / Micke
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42261

Forumägare

09 Dec 2002 14:13
Det kommer mera....
_________________  Magnus Thomé
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8429
Trådstartare

09 Dec 2002 14:33
Ja...vad skall man säga.
Jag kan faktiskt inte sätta fingret på det men utgången ur Wipperman, hela Escbach samt ingången till Brünchen ser väldigt "rak" ut....
Mvh /Micke
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42261

Forumägare

09 Dec 2002 15:10
_________________  Magnus Thomé
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8429
Trådstartare

09 Dec 2002 15:13
Njaa, det kanske stämmer?
Visst verkar det som om kartorna diffar i avstånden? Kurvornas grader är ganska ok men avstånden dem emellan är det värre med?
Mvh/ Micke
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42261

Forumägare

09 Dec 2002 15:16
Håller med, det verkar vara det mest vanliga felet, rakorna har fel längd. (den rödvitsvarta skissen har jag gjort från två olika sidor i boken, du ser skarven mitt på rakan så där ska vi inte klaga iaf ;-)
Men hur man kan göra tex en 90 gradare till nåt annat det förstår jag inte....
_________________  Magnus Thomé
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121

09 Dec 2002 18:29
Magnus Thomé skrev: | Men nog tar man ett yvigare spår i dubbelvänstern nerför backen? och högern in på rakan är väl 90 grader o inte MER än 90 grader? och är inte turn-in i slutet på Brünnchenrakan väldigt tidig?
|
Jo, jo och jo!
Fast spåret i Escbach kommenterar han i texten.
|
|