| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Racebussämne. Volvo B10M
|
1194 besök totalt |
|
Har insett att jag aldrig kommer att ha tid att fixa iordning bussen jag har ståendes. Den har gått i trafik ett tag och iom att den inte klarade sista besiktningen så ställdes den av. Det är inget fel på bussen egentligen utan det är bara det att kraven för att få frakta 62 (+11 stående) individer på allmän väg är rätt så hårda. Det är några oljeläckage som måste fixas. Inget allvarligt.. Bara någon oljedroppe som kikar ut lite då och då så det syns. Ska du bygga rejs/husbuss av den och reggar om den till lastbil så glider den rakt igenom.. Som sagt. Den är i väldigt bra skick. Problemet är att jag har inte nog med körningar och bussen är för gammal för att det ska löna sig att ordna upp den för yrkesmässig trafik. Nytt: Avgassystem, bromsklockor fram mm mm. Färsha däck och propert yttre och inre. Intercom fungerar så man kan roa sig med kareoke på väg till nästa rejs
Årsmodellen är -82 och det är en manuell låda. Bussen är 12 meter lång och lastar ~5 ton. Har för närvarande ~62 platser. Är en sk "bonnabuss" som gått i trafik rätt länge på landsväg tex skolskjuts och linjetrafik mellan småstäder/byar/flugskitar på kartan. Skapliga mil. Bra komfort Manligt utblås på 4"
Prislappen är 50 000kr och tag gärna kontakt med mig via telefon 070 2755150 ( Ring dagtid mellan 9 och 19 ) Bilder kan mailas
Mer information och bilder går att ordna.. Sitter en bit från den blåa bussen
Anledningen till att jag lägger ut den är att jag lesnar på den då den är i vägen. (Det är jag som sköter snöröjningen )
_________________ Jonathan Danell Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se |
|
Glömde skriva att härligheten är fullt körbar ( förutom avställd och ej godkänd bes ) och står i Umeå stad.
_________________ Jonathan Danell Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se |
|
|
SÅLD! Till skellefteå av alla ställen..
Dragracer tydligen.. Fick pruta alldeles för mycket dock
Nåja.. jag slipper skotta snö runt den iaf
![]() |
SÄLJES
|
1194 besök totalt |