| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ball banleksak till salu (inte min...)
|
1885 besök totalt |
|
om nån är sugen på en lite udda bil för den kommande sommarens banträffar så vet jag en fin pryl som är till salu. Visserligen är den inte helt modern, men det sitter en Cosworth DFV som gått 600 miles bakom sätet och chassiet ska nog klara av det. Den är byggd 1974 av Kim Argyle Engineering för March och anledningen var att ställa upp med den i VM för sportvagnar. Basen är ett chassie för en 2-litersmaskin som anpassats för DFV F1-motorn. Det sitter en Hewland D.G.-låda i den och bromsarna är enligt dåtidens F1-spec. Den har körts i backtävlingar med Cosworth V6-motor och även utklädd till Super Saloon med Skoda(!)-kaross. Nuvarande ägaren har haft den sen 1982 och har renoverat den fullständigt. Jag sprang på bilen när jag följde med Falk för att köpa backspeglar i Wallingford i våras och häromdagen fick jag veta att bilen fortfarande bara står. Kan inte nån köpa den så jag får höra motorn yla? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
|
Re:
Ring och fråga vetja... Raceparts (U.K.) Ltd Unit 3, Rockfort Industrial Estate, Wallingford, oxfordshire, OX10 9DA Tel: +44 (0) 1491 822000 Fax: +44 (0) 1491 822009 Email: sales@raceparts.co.uk
(Årets trådlyft...)
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1885 besök totalt |