Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Nissan Silvia S13
2290 besök totalt
D1Swede
Grythyttan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 10


Trådstartare
S: Nissan Silvia S13

Sveriges enda S13 Silvia, Har mestadels använts till Drifting (Total 2a i Swedish Drifting Series -06) men har även körts en del på bana. Funkar väldigt bra som banbil. Rensad inredning, fullbur, Sabelt Racer förarstol, 4p bälte, Tein coilovers med gula konidämpare, cusco camberplattor fram, Alla bussningar bytta mot alu. eller poly. modifterad styrning för större styrvinkel. Motor: SR20DET från en Nissan S14 dvs, en 2 liters turbomaskin på ca 250 hp, stor alukylare och intercooler, Hydac värmeväxlare som oljekyl. 6 puckars sinterkoppling.mm mm.Egen gjort Bodykit, formarna följer med.bromsar från S14. Högerstyrd. 16" fälgar, fler fälgar kan fås med mot tilllägg. Väldigt driftsäker skulle säkert funka kanon som långloppsbil. mejla eller ring för mer info. Gatreggad !. Tangaroa2000@hotmail.com


85000 skr 070-305 22 49 Thomas

_________________
Thomas Gustavsson
Citera
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004
Inlägg: 544



Nyfiken fråga "modifterad styrning för större styrutslag" Varför vill man ha störe styrutslag?

_________________
MVH Roger Brorsson
Citera
Dirtrider
Torshälla
Här sen Aug 2004
Inlägg: 69



Roger Brorsson skrev:
Nyfiken fråga "modifterad styrning för större styrutslag" Varför vill man ha störe styrutslag?


För att kunna styra mot mer när man driftar.
Desto mer styrvinkel, desto bredare ställ kan man hålla.

Lycka till med försäljningen

Editerade till styrvinkel så alla hajjar

_________________
www.m-d-s.se
www.gasamk.se
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Hehe!

Såg direkt!

Den ene menar större styrutslag (mera vinkel på hjulen), medan den andre undrade varför man vill snurra ratten fler varv för att uppnå max vinkel på hjulen.

Så tokigt det kan bli!!!


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
D1Swede
Grythyttan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 10


Trådstartare
Ja det kanske kan misstolkas det där , det är alltså Hjulvinkeln som blir större för att som Dirtyhenrik skriver kunna hålla ett bredare ställ när man driftar.

_________________
Thomas Gustavsson
Citera
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004
Inlägg: 544



Aha Då är jag med

_________________
MVH Roger Brorsson
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454



är väldigt sugen på din bil.. har tittat på den ganska mycket på tävlingarna...
....men man är ju fattig som vanligt...
men nu har jag fått ett jobb börjar i mån..

men det dröjer ju ett tag innan jag törs ta ett lån heeh

aja hoppas den är kvar i december/januari för då tror jag jag köper den

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006
Inlägg: 238



Sorry att man drar upp en gammal tråd.
Men såldes bilen?
Går den kvar i sverige?
Hade varit riktigt kul å veta.

/Påsen

_________________
PÅSEN RACING

Robert Johnsson, Älmhult
Citera
Jani
Eskilstuna
Här sen Sep 2004
Inlägg: 227



Bilen sålde han till finland och den är babyblå numera

_________________
Jani Tauriainen
Bmwsc#476
Bmw 330 M e36:a
Citera
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006
Inlägg: 238



Re:

Jani skrev:
Bilen sålde han till finland och den är babyblå numera


Aha, tack så mycket.
Har sett bilder på den babyblåa på garaget eller om det va på gatbilar sidan.
Synd att den inte går i sverige fortfarande.

/Påsen

_________________
PÅSEN RACING

Robert Johnsson, Älmhult
Citera
SÄLJES
S: Nissan Silvia S13
2290 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande