Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Pulverlackerare i Linköping/Västerås?
1856 besök totalt
spquattro
Linköping
Här sen Okt 2004

Trådstartare

Dags att lacka mina bakre broms-ok och letar därför efter en pulverlakerare i Linköping som är bra att ha o göra med, tar emot mindre saker och som ger bra priser. Västerås går också bra om det finns ett bättre alternativ, men helst vill jag åt en som håller till i Linköping.

Har en fråga som rör pulverlackering, i vilken temperatur härdas färgen som används? problemet är ett jag har en gummitätning kvar som jag inte får bort, kommer denna gå sönder eller klarar den av värmen? Jag har hört att man värmer upp det som ska lackas till mellan 150-200 grader, stämmer detta? I så fall borde den klara av det anser jag..

/M

Här sen Feb 2004

Termodyne i Sjögestad, ligger på väg mot mantorp.
Kan inte garantera att de gör ett bra jobb iof, har kompisar som fått
dåliga jobb samt andra som fått bra..
Citera
spquattro
Linköping
Här sen Okt 2004

Trådstartare
lofa skrev:
Termodyne i Sjögestad, ligger på väg mot mantorp.
Kan inte garantera att de gör ett bra jobb iof, har kompisar som fått
dåliga jobb samt andra som fått bra..

ok, har aldrig hört talas om dem, ska ta och höra med dem. Jag skulle lika gärna kunna söka på gula sidorna efter företag här runt omkring Linköping men vill gärna ha tips på folk som är bra att ha o göra med och gör bra jobb.

Yngsjö
Här sen Nov 2002

Termodyne har jag provat. Servicen jättegemytlig och priset likaså.
Kvalitén ok på de bromsok jag lät pulverlacka. (Jag lackade oken med gummidetaljer i (som jag sedan bytte) och de såg inte ut att ta någon skada.)

omdöme: Kommer anlita dem igen. thumbs up

Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

Jag har kort en del med Valla blæster i Katrineholm (dvs på vægen mellan de två orter du næmner). De blæstrar & våtlackar, firman bredvid i samma hus pulverlackar. Bra priser, snabba jobb, bilentusiaster (dock mest av USA-karaktær).

Prata med "kortbyxan" (det var hans far "byxan" som drev det tidigare)!

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Termodyn har jag anlitat flera ggr. thumbs up

Första gången 1979, om jag inte minns fel, men då var det blästring av en MC-ram.....

A master of going faster!
Citera
spquattro
Linköping
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Tack för de alternativ jag fått, dags att skicka iväg delarna för lackning då och hoppas på att resultatet blir godkänt. Termodyn verkar som det bästa alternativet hittils thumbs up

Linköping
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Nu har jag varit ute hos Termodyn Ab och pratat med dem, problemet är att de inte kan ta fram den kulör jag vill ha på bromsoket (Porsches gula) och hänvisade mig till en billackerare. Han påstod att man kunde blanda i nått i "vanlig" bilfärg som gör att det tål Värme... Detta vet jag att det inte går att göra men åkte i alla fall till en billackerare i Linköping för att få lite ideer över hur man kan gå till väga. svaret jag fick där var att jag skulle åka till Mekonomen och köpa deras bromsoksfärg för han hade inget alternativ på lackning som skulle hålla för mina broms-ok-

Jag behöver fler tips och ideer på hur jag kan få min önskade kulör på mina broms-ok. Ska nu efter jag skrivit detta ringa till Sandén och Porsche Sverige, för man måste ju på något sätt kunna renovera deras bromsok och bibehålla den gula färgen ?!

Tacksam för tips! Kan bifoga en bild på bromsokets kulör om så önskas..

Skänninge
Här sen Maj 2003

spquattro skrev:

Det hjälper nog föga om du vill vara "exakt" på kulören. Dels har du fel i kameran som tar bilden, och dels så blir det fel på folks skärmar, så det kan skilja många nyanser på vägen.
Färgkod är nog mer lämpligt om det ska bli någon fason på det.
Ev. kan du nog låta en färghandel ta fram färgkoden med deras färg-koll/blandar-maskiner om man inte kan hitta infon någonstans.

Citera
spquattro
Linköping
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Eric Josefsson skrev:
spquattro skrev:

Det hjälper nog föga om du vill vara "exakt" på kulören. Dels har du fel i kameran som tar bilden, och dels så blir det fel på folks skärmar, så det kan skilja många nyanser på vägen.
Färgkod är nog mer lämpligt om det ska bli någon fason på det.
Ev. kan du nog låta en färghandel ta fram färgkoden med deras färg-koll/blandar-maskiner om man inte kan hitta infon någonstans.

Jag tog med mig bromsoket som redan är lackat och dom såg att dom inte kunde ta fram den färgen. Vad jag har förstått så kan man inte ta fram en färgkod på samma sätt som när man blandar "vanlig" billack utan de kommer o olika basutförande. Var hos en firma i Västerås som blandar billacker och han tog fram en karta där de olika basfärgerna som man kunde använda sig utav när man pulverlackerade.

Jag tror att problemet ligger att inte Termodyn AB hade den kulören hemma och tar sig inte besväret att ta hem den kulören. Jag frågade inte men kan tänka mig att det är så..

1856 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande