| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Wire till kränghämmare.
|
1003 besök totalt |
|
Wire till kränghämmare.
Var kan man hitta wire till justeringen av krängningshämmarna innifrån bilen ? Den skall både dra och föra så den måste ju vara styv. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
|
Ett länkage med två vajrar (en som drar åt vart håll) borde ju vara lättare än en bamsevajer som ska klara att trycka. Lite krångligt att konstruera kanske?
Fattade inte topic alls innan jag läste inlägget och fick en "ahafyvadtufftställbarakrängareinnifrånbilen"-upplevelse
Ännu en finess jag vill ha på min projektbil... Jag måste få se bilder på det när du är klar!
_________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
|
|
|
om jag inte har fel så ligger Lindskog verksamheten nere på grund av något med lokalerna, jag har endast 2 handsuppgifter så det kanske igång sedan länge! I vilket fall som helst så så har de säkert koll på vilka som krävs och vad det köps. Du (Ulf) var väl i kontakt med dem för något år sedan angående hela krängar biten och fick en vettig offert?
Länken nedan behandlar samma problem, de har väl inte kommit mycket längre med detta än i denna tråd men Danny, alias The Gorilla, håller på med en liknande bil som din och brukar finna lösningar på det mesta. http://board.s14power.com/thread.php?threadid=509&sid= _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
![]() |
Skruva banåkabil
Wire till kränghämmare.
|
1003 besök totalt |