| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
KW coilovers till E30??
|
1 besök senaste veckan (1143 totalt) |
|
KW coilovers till E30??
Det är ju här alla banåkare hänger, så det är här jag söker råd Bilen de ska sitta på är en turbo matat (e30)318is-90 kommer förmodligen bli powerflex runt om är det här något att lägga pengarna på?
dom ska sänka 40-80mm tacksam för svar _________________ /Fredrik Strengbohm 0703252017 Bmw M3 -02 Bmw E30 Turbo -89 |
||||
|
Jag håller på att ta fram ombyggnadssats till coilover för E30. Man kan då behålla sina dämpare (alt. köpa ex gula koni billigt)
Kommer kosta 1795:- för båda fjäderbenen fram exkl. fjädrar. Kw grejerna är nog också bra. Men måste man inte lämna in sina befintliga fjäderben till dom då? Mvh EDIT: fattade inte att dom va begagnade. Trodde du skulle köpa nya.
|
||||
|
dom är till salu för 4500:- problemt är att de fjäderben som sitter på nu ser ut som skit.. hjulagret verkar paj, skurit.
Men dessa är de ombygda org fjäderben? eller en helt ny variant? _________________ /Fredrik Strengbohm 0703252017 Bmw M3 -02 Bmw E30 Turbo -89 |
||||
|
ombyggda org 51mm m-tech ben, jag har H&R Clubsport kittet, dvs h&r's variant av samma ben..
om du inte vet hur långt dom har gått så prova pruta, är dom inte helt slut, så kommer det nog funka bra, men om ja kommer ihåg rätt brukar dom vara anpassade för 325or (mina står det 325/m3 på dock) vet inte hur man gör, men antar att olika fjädrar beroende på om man har 4 lr 6 cylindrar.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
De kostar väl i Sverige cirkus 12 feta, så 4500:- är ett fyndpris om de är hela. De ser mycket fräscha ut på bilderna, genomslagsgummi etc ser nya ut. Plocka bort fjädrarna, tryck ihop dem någon gång och se att dämparna verkar lira. Det är koniinsatser så de går att repa om så skulle behövas senare. Har kört många många mil med KW kit på min Scirocco och förutom lite yttre väderrelaterad påverkan var de fortfarande som nya och tjänstgjorde sedan vidare på en annan bil. Tror de nu är inne på 3e bilen! _________________ Roland Johansson |
||||
Dock så är det här bara fram dämparna... 12' är väl för ett komplett kit? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Är det bara framdämparna kan man lika bra köpa hela kitet, dock ser de helt oanvända ut på bilderna. _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
KW coilovers till E30??
|
1 besök senaste veckan (1143 totalt) |