Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
705 besök totalt |
Taklucka - kolfibertak ala CSL
Upptäckte att min bil ha taklucka - inte bra. Hur är det nu om man vill ha möjlighet at tävla i någon klass med bilen - får man ha luckan kvar då? Det är en plåtlucka. Om man nu måste lägga igen den - räcker det att lägga igen själva hålet med en plastbit eller måste man byta taket så det blir plåt? Surfade och sökte lite och hittade ett par trådar men jag blev osäker på om det gällde glasluckor eller alla luckor. En kolfiber historia som sitter i original hållaren/skenorna, är det ok? Får man ha ett sånt där rally frisk lufts insläpp i den eller är det också förbjudet? Hur tusan blir det om man vill byta hela taket till ett kolfiber d:o ala CSL? Skulle man inte bara kunna kapa ur plåten mellan dropp-listerna (eller rättare sagt dropp-dikena på båda sidorna på taket) och sedan limma dit taket i kanalerna? Hur gör man vid fram och bakruta då? Tänkte bara byta mitt-biten typ (alltså mitt emellan dropp-dikena). Skulle man kunna göra ett tak som man limmar utanpå originalet bara rakt av? Innan man smäckar fast det så kan man ju kapa ur stora delar av taket, typ så att det blir ett fackverk av plåt kvar - sen limmar man taket i det? Eller? ok att det sticker upp lite lite men det räcker väl med typ två lager. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
705 besök totalt |