Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ordning ett tag till hos Ferrari
1174 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17954


Trådstartare
Ordning ett tag till hos Ferrari

Lite goda nyheter från Scuderia Ferrari Marlboro:
Maranello, 9th June 2003 - Ferrari announces that Jean Todt will continue in his role as Managing Director of the Gestione Sportiva to the end of 2006.

Also continuing to report in to him up to that date will be Technical Director Ross Brawn, Engine Director Paolo Martinelli, Chief Designer Rory Byrne and head of engine design Gilles Simon.

Furthermore, Ferrari announces that it has extended its agreement with the driver Michael Schumacher to the end of the 2006 season

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Skönt, då kan man va lugn ett tag till

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



lugn och lugn... ja jag är lugn fram till 2006, men vad fan händer sen?
Jag är rädd att det kan gå riktigt illa om alla höga hönsen skall sluta samtidigt.

_________________
Kalle Larsson
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Det minst viktiga var tydligen att meddela Schumis kontrakt...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17954


Trådstartare
Sörpan skrev:
Det minst viktiga var tydligen att meddela Schumis kontrakt...
Man ska spara det bästa till sist!

Kalle,
Att alla kontrakt går ut samtidigt behöver inte innebära att alla slutar då. Några av dem kanske skriver på en gång till.
Dessutom lär väl Äckelstone ha sett till att alla race går på månens baksida vid det laget så då har nog mitt intresse svalnat.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Lennart Mäkinen skrev:
Dessutom lär väl Äckelstone ha sett till att alla race går på månens baksida vid det laget så då har nog mitt intresse svalnat.


Åtminstonde har han retat upp alla som tävlar så dom startat en egen serie, GPWC eller vad det heter, så han lär bli ganska ensam där bakom månen ..

Hur många titlar tror ni Schumacher tar totalt nu då? Maximalt kan det väl bli 8 om man räknar med att han inte fortsätter ..
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



om jag vore MS (det är jag ju inte) skulle jag vid det här laget börja fundera på om det inte finns lite annat kvar att ta hem i förarkarriären. Typ "Triple Crown", alltså Monaco, Le Mans och Indy 500. Sen avsluta med en framgångsrik vända i Rally WM och därmed bordlägga frågan om vem som är den bäste föraren genom tiderna!

om det nu heter "VM" ska väl tävlingarna gå över hela jordklotet, inte bara i mellaneuropa. För då är det ju bara "EM".

Mitt intryck av GPWC är att det är nåt som biltillverkarna plockar fram och hotar med varje gång de inte får som de vill. Ursprungligen handlade det ju om att TV-sändningarna kanske skulle gå på enbart betal-TV. Den frågan löste sej ju på egen hand!

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17954


Trådstartare
hovang skrev:
Hur många titlar tror ni Schumacher tar totalt nu då? Maximalt kan det väl bli 8 om man räknar med att han inte fortsätter ..
Jag får det till nio totalt. 03-04-05-06 plus fem sen gammalt.
Frågan är ju om han kan komma upp i 100 segrar jämnt och sen få 12 eller 13 pole positions till för att bräcka Sennas rekord.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



JohanR skrev:

Mitt intryck av GPWC är att det är nåt som biltillverkarna plockar fram och hotar med varje gång de inte får som de vill. Ursprungligen handlade det ju om att TV-sändningarna kanske skulle gå på enbart betal-TV. Den frågan löste sej ju på egen hand!


Det är väl hela det kommersiella upplägget som GPWC vill "lösa". Börni gör ju som han vill, och som gammal bilförsäljare sitter slusk&roffartaketna i .. Teamen tycker att de får för liten del av kakan; de investerar massor och Börni tar allt klirr som han vill, bara för att han äger. Klassisk situation, klart folk blir sura!
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1396



Då borde Ferrari ta minst 2 tittlar till nu då...

Då har man räknat med att dom förlorar två år...

Ferrari = = =

/Jimmy Särås

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Lennart Mäkinen skrev:
Sörpan skrev:
Det minst viktiga var tydligen att meddela Schumis kontrakt...
Man ska spara det bästa till sist!

Kalle,
Att alla kontrakt går ut samtidigt behöver inte innebära att alla slutar då. Några av dem kanske skriver på en gång till.
Dessutom lär väl Äckelstone ha sett till att alla race går på månens baksida vid det laget så då har nog mitt intresse svalnat.


Sant... men det känns liksom som om man vill klämma ut det sista ur kaviartuben... lite som reklamen med bruden och manglen

Nee
Jag hoppas det inte blir så, för då kan det bli som det blev sist 22 år utan titel

_________________
Kalle Larsson
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Lite synd att Byrne och Brawn fortsätter, hade varit kul att se hur Schumi skulle klara sig utan dem. Lite förvånande också, med tanke på att Byrne pratade om att pensionera sig redan för 6-7 år sedan.
Men med storägaren Fiats skakiga ekonomi kan det nog bli lite ägarturbulens snart och dessutom försvinner Marlboro ganska snart också, så med Schumis lön på rapporterade 80 milj Euro så kanske det inte kommer att gå lika bra framöver. Med lite hybris och motivationsdämpande stämning så vore det ju en kul avslutning på Schumis karriär, att han får avsluta med att vara loser några år. Om han dessutom av misstag skulle släppa in någon ung snabb andreförare i den andra sitsen som kunde visa hans rätta(?) potential så kan det bli ännu roligare. Nu lär han aldrig tillåta det, men kul vore det. Byrne lär inte med sina resurser och kunskaper skicka ut en usel bil heller, men lika bra relativt de andra lär nog bli svårt. Men man kan ju alltid hoppas.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17954


Trådstartare
Jag såg ett skojigt uttalande från Willi Weber. Han menade att M.S. hade gått med på att ha samma lön fortsättningsvis eftersom det var racingen som var intressant och inte pengarna.

Vem vet, det kanske finns fler tillverkare av nikotinplåster som vill synas än de som sitter på Williams långsamma bil.


Anders,
Jag tycker det är synd att inte Adrian Newey gick över till att rita båtar eller nåt annat stimulerande...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Varumärket Michael Schumacher är det ju uppenbarligen många som hatar

Även om jag inte är någon Schumacherfan själv så känns ibland argumenten för att försöka marginalisera bort hans förarinsats lite väl desperata ..
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2547



Lennart Mäkinen skrev:
Vem vet, det kanske finns fler tillverkare av nikotinplåster som vill synas än de som sitter på Williams långsamma bil.


Vilken nicotinplåstertillverkare har reklam på Williams bil? (Måste studera bilder här nu...)

Undrar om en sponsring av ett F1 stall innebär depåbiljetter till alla anställda?

(Jobbar på Nicorette i Hbg, iofs inte inom plåstertillverkning men väl med dem )

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17954


Trådstartare
Det är GlaxOSmithKline som sponsrar Williams sen nån månad tillbaka. Varumärket heter väl NiQuitin CQ om jag läser rätt.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Lennart Mäkinen skrev:

Anders,
Jag tycker det är synd att inte Adrian Newey gick över till att rita båtar eller nåt annat stimulerande...

Vi har alla våra grusade förhoppningar. Men lite skralt såg det ut hos McLaren när turbulensen pågick som värst.
Fast största orsaken var nog alla FIA-nedslag mot motorerna, diffen och den extra bromspedalen. Där slängdes det nog bort ett antal hundra miljoner.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
Ordning ett tag till hos Ferrari
1174 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande