| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bussningar av olika hårdheter. Vad funkar, vad funkar inte?
|
2 besök senaste veckan (962 totalt) |
|
Sitter och funderar på bussningarna i bilen. Orginal sitter det ju ganska mjuka gummi ditton. Power Flex har sina (lila) lite hårdare varianter men dom är ändå inte så hårda i jämförelse med orginal. Möjligheten att svarva egna finns ju, där är valfriheten av material mycket större. Har sett ganska många som åker med vita (tror det är) plast bussningar, men inte hört något om dom. Finns det några ställen där man absolut inte vill/kan ha för hårda bussningar? Motorfästena bör ju inte vara för stumma, då vibrationerna som uppstår kan skaka loss de mest oväntade sakerna. Hur är hållbarheten i dom vita plastbussningarna, dom är stenhårda så känns lite som dom skulle kunna spricka iom att det är plast? Vad är det för för/nackdelar med aluminiumbussningar? Jag är inte den som bryr mig så mycket om det vibrerar lite extra... _________________ MVH Reine Delwall |
||
|
Re: Bussningar av olika hårdheter. Vad funkar, vad funkar in
Hejsan reine
De vita plast bussningarna som du pratar om är med största sannolikhet delrin. Dessa borde vara safe att ha som bussningar på de flesta ställena även för motor samt transmission fästena. Skulle rekommendera just delrin om du tycker att powerflex är för mjukt. Det som är steget upp efter detta i styvhet är väl mer eller mindre aluminium men då blir det stumt och som du säger så börjar saker vibrera loss. Personligen så kommer jag att köra delrin till motor, transmission, samt diffar. Övrigt kommer att vara lila powerflex. PS. Delrin ska hålla om de tillverkas rätt. Ds. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (962 totalt) |