| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Löda styrbox /Jönköpings trakten
|
1541 besök totalt |
|
Behöver hjälp att löda in nytt chip i min box om någon kan eller känner till smidig firma som gör det i närheten av Jönköping, tacksam för alla svar. /Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
|
Är nog ytmonterat (vet inte riktigt skillnaden) men man måste bort med det gamla chipet och löda dit en addapter som man sätter nya chipet i eller gamla om man nu vill ha orginal igen
MVH/Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
|
om det bara är en sockel som skall lödas dit så är det en barnlek.
om det inte är löjligt trångt med andra komponenter vill säga, men det tvivlar jag på. Finns det ingen i Jönköpingstrakterna som har tillgång till en tempad Weller lödstation och en skvätt tenn? Man måste iofs vara lite haj på kolven oxå, en kallödning eller dåligt utfluten punkt kan ju skapa rejäl förvirring.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
är stor yta runt om, och det är en sockel som jag sen sätter chipet i ja(kom inte på namnet därav adapter)
väntar på att Magnus kollar med sin kontakt _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
|
har kollat med polare ingen har grejer eller kunskap, så du är välkommen att kolla med din kompis.
/Jonne _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1541 besök totalt |