Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-11-19 Gokartcity Malmö 3-timmars-race
1991 besök totalt
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632


Trådstartare
Nu har vi klarat av ytterligare ett tretimmarsrace på Gokartcity.

Målet för kvällen var att jag skulle vara snabbare än Björn i TS-teamet, något som såg fullt möjligt ut
till det återstod ungefär fyra minuter av racet, då jag stod på läktaren medan Björn hittade sju nya hundradelar. thumbs up

Nåväl. För mitt team "Blondie" så blev det en tvådelad tävling.

I kvalet fick vi en kart som var märkbart handikappad, ingen i teamet var ens inom sekunden
från de "normala" tiderna. Vi fick då en annan kart ur garaget, som tyvärr inte heller verkade helt
kurant, så vi fick helt enkelt finna oss i en långsam inledning.

Vi fokuserade då på att köra korta stinter under den första halvan, för att förhoppningsvis kunna reparera
skadan med en mer lättkörd kart under racets andra halva. (Kartbyte sker efter ungefär halva tiden)

Hela loppet - från start till mål - flöt på mycket bättre än förra gången, då det ju var gott om incidenter...

Nu var det jäkligt bra stämning på banan och flera riktigt trevliga fajter om placeringar.

Det blev till slut ett rätt blygsamt resultat från oss i "Blondie" med en niondeplats, men vi är ändå nöjda
med vår avslutning, där vi fick visa att vi inte är helt talanglösa - bara vi får en kart som vi klarar att
hantera.

Stort tack till alla team och till Gokartcity för ett bra race!

_________________
--
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Team TSMotorsport tackar Jonny för en mycket trevlig tävling, nu var det ju inga problem alls på banan

Jag började med att vara snabb på tidskvalet....snabbare än vad de flesta trodde var möjligt inkl mig själv. Visar dock att det finns potential för att kunna vara med i toppen MEN då måste jag kunna hantera press bättre. Körde helt enkelt inte alls bra på racet, särskilt efter kartbytet då jag inte blev överrens med den karten > Inte kartens fel utan det är jag som inte fick till det

Ska köpa en bok om mental träning....

Vi slutar 5:a, vilket jag inte är speciellt nöjd med. Nya tag nästa gång!

Härligt att se att medlemmarna i Team Blondie har fått upp farten thumbs up

Nästa lopp för oss är 2-timmars i Halmstad den 3/12

Mvh Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
golfracing
lund
Här sen Feb 2006
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Kommer inte alls ihåg våran placering eller racet innan kartbytet!!

Enda minnet jag har från kvällen är att jag hade 0.05 sek snabbare bästa varvtid än björn på sista stinten!

Annars mycket lugnare denna gång! Hur roligt som helst trots att team blondie inte kunde köra den första karten innan bytet..

_________________
Eddie karlsson
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



Bra jobbat grabbar! Synd att jag inte kunde ta mig ner till Malmö för loppet.

Hur många lag deltog?

_________________
Anders Hansson
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228



golfracing skrev:
Kommer inte alls ihåg våran placering eller racet innan kartbytet!!

Enda minnet jag har från kvällen är att jag hade 0.05 sek snabbare bästa varvtid än björn på sista stinten!

Annars mycket lugnare denna gång! Hur roligt som helst trots att team blondie inte kunde köra den första karten innan bytet..


Det var en grym insats, Eddie!

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
Eftersnack
2006-11-19 Gokartcity Malmö 3-timmars-race
1991 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande