Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Pitbabes
1, 2, 3   >>
5918 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Pitbabes

Aftonbladet gillar inte Pitbabes

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,237093,00.html

Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

Får väl visa Aftonbladet våra pitbabes...dvs. sambon i 8 lager småskitiga kläder i "sovitillaibussenfrisyr" Måttligt objektifierande...

Borås
Här sen Nov 2002

Jag hade då gärna haft en eller två

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag skulle vilja vända frågan helt o hållet till en annan: varför är det så få tjejer som håller på med banträffar, hobbyracing, proffsracing eller är Nürburgringfans osv osv? De finns ju men de räknas ju snarare i promille än procent.

Så tjejer, kom igen, det är är ju skitskoj!! Eller? En vacker dag när det är gott om tjejer i motorsportens alla vinklar o vrår (förare, team, organisationerna) så står det väl både pit babes och pit babes på gridden

Hur många tjejer har registrerat sig här på forumet? Noll? Jag fattar det inte! Skulle tjejer överlag tycka det här med att svänga o ratta är tråkigt? va? VA?

Täby
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:

Hur många tjejer har registrerat sig här på forumet? Noll? Jag fattar det inte! Skulle tjejer överlag tycka det här med att svänga o ratta är tråkigt? va? VA?

Jag tvingade frugan göra inträdestestet, det enda hon hade rätt på var frågan om ringen och det var mest för att det inte liknar vare sig en polygon eller en fyrkant.
Så ett tips kan ju vara att ha lite lättare test

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Micke Holmström skrev:
Magnus Thomé skrev:

Jag tvingade frugan göra inträdestestet, det enda hon hade rätt på var frågan om ringen och det var mest för att det inte liknar vare sig en polygon eller en fyrkant.
Så ett tips kan ju vara att ha lite lättare test

Tvingade min med :-] och tja inte har vi samma intressen här i livet.

Resultat
Tyvärr lyckades du bara få -50% rätt, dvs inte mer än 100% rätt som vi kräver

Fast svaret på pedalen som styr diffbromsen tyder ju på lite förståelse i alla fall..... det var nämligen GASPEDALEN

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jamen varför finns det närapå INGA tjejer som kan alla de där frågorna o garvar lika mycket som vi? Är det inte lite konstigt ändå.....

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
Tyvärr lyckades du bara få -50% rätt, dvs inte mer än 100% rätt som vi kräver
Hårda straffpoäng om man svarar fel nånstans

Göteborg
Här sen Nov 2002

Re: Pitbabes

Fredrik - SLC skrev:
Aftonbladet gillar inte Pitbabes

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,237093,00.html

Inte Flash heller....
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,237414,00.html

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Vad har de imot Flash då?

Jag är håller faktiskt med! Det käns lite gammal modigt! Men det måste ju vara bra betalt, för vilket (ursäkta host host) dumhuvud ställer sig där annars!?

Skulle det nu vara så att det är bra betalt så ber jag styrelsen för STCC att höra av sig till mig! Lite extra pengar tackar man ju inte nej till.
PS jag har naturlig päls så jag kommer inte att frysa! thumbs up

MVH

NS BTG: 9.10.21

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag tycker det är trevligt med lite kvinnlig fägring och jag fattar inte hur man kan reta upp sig så mkt på ngt så oskyldigt.
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Hej!

Jag vet inte vad jag ska tycka mer än att jag självklart gillar att titta på snygga tjejer.

Inom motorsport, historiskt sett, har det väl alltid varit så att det är en stor del "bad boys" som kör bilarna och dessa attraherar/attraheras av "scandal beauties", vilka syntes i depån och på griden. Numera är det mer proffsig inställning som krävs av förarna och därmed även av deras partners, vilka fortfarande syns men även tjejerna uppträder mer proffsigt. Då blev det väl samtidigt proffs även bland paraplyflickorna och sponsorerna bestämmer klädsel osv.

Bara en liten socialanalys av mig.

/Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Så jag får inte ha på mig vad jag vill!?

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Fredrik C skrev:
Så jag får inte ha på mig vad jag vill!?

Så länge vi slipper se dig i bikini eller baddräkt så får du ha vad du vill på dig.
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

thumbs up man tackar!
Skoteroverall kanske är det mest passande! Den lämnar ju lite åt fantasin :looki: !

(Förlåt om det har spårat ur, men jag kunde inte låta bli)

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

johann skrev:
Jag tycker det är trevligt med lite kvinnlig fägring och jag fattar inte hur man kan reta upp sig så mkt på ngt så oskyldigt.

Något sådant då? thumbs up

Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:

:woot: Hupp !!! one of those Heartstoping moments !?! *svälj !*

Tjaaa, inte vet jag vart man skall dra det sk. mansgrisbeteendet eller vad man nu kan kalla det. Det är ju tyvärr så många "rödstrumpor" uppfattar och tar oss (mig) för... Jag menar, jag känner många kvinliga feminister (jaa, det finns manliga också, därbland jag) som inte har ett dugg emot sådant !! Det är ju upp till var och en att exponera sig tycker de. Det behöver inte betyda att de är exhibitionister för det !?!
Samtidigt kan jag också förstå hur fr.f.a. mediavärlden framhäver (läs: påtvingar) en masshysteri hur kroppar ska se ut med svår bullemi eller anorexi som följd vilket är väldigt tragiskt !!!
Motstånd till just dessa pitbabes har ju alltid funnits så länge motorsport eller snarare motorer funnits. Bara att blicka tillbaks på andra världskriget då det målades upp skönheter på flygplanskropparna och tillgavs namn till dessa. Kanske var mer oskyldigt då kan tänkas... Jaa, må hända, men av egentligen samma anledning som nu !?!
Damer har ju alltid dragits till sännande sporter och fr.f.a. till män eller playboys som utför dem... Jag vill inte kalla det att utnyttja utseendet men det där är ju en smaksak för vad man ställer sig i för kategori. Dessutom är väl pitbabes ett utdöende släkte vad jag vet och de enda som fortf. använder sig av dessa är väl Team-Jordan och Pirelli ???

Det här är vad jag tycker och känner och jag vet att många tänker ungefär likadant, även kvinnor i min bekantskapskrets ! Här infinner sig ett dilemma... Dessa kvinnor blir trakasserade av oliktänkande kvinnor bara för att de tycker som oss (jag).. De som trakasserar är inte många men de hörs desto mer. Här blir gränsen till accepterande väldigt difus så där det överlåter jag till var och en att tycka !!

S.C.S
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:

Mer sånt! :woot:

Att sedan media framhäver ett ideal där anorektiker med stora bröst är hur man skall se, eller iaf att den kan verka så är ett helt annat problem och till mångt och mkt är det kvinnor som för fram det i t ex Veckorevyn coh att de ställer mkt högre krav på hur de skall se ut än vad vi män gör. En annan sak som är skrämmande är att det finns stringtrosor och högklackade skor till småbarn, hur sjukt är inte det? thumbs down
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:

Jaaaaaa.......... Dessa svalbon kan man titta på hur länge som helst !! *suck !*

S.C.S
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Hazze skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:

:woot: Hupp !!! one of those Heartstoping moments !?! *svälj !*

Tjaaa, inte vet jag vart man skall dra det sk. mansgrisbeteendet eller vad man nu kan kalla det. Det är ju tyvärr så många "rödstrumpor" uppfattar och tar oss (mig) för... Jag menar, jag känner många kvinliga feminister (jaa, det finns manliga också, därbland jag) som inte har ett dugg emot sådant !! Det är ju upp till var och en att exponera sig tycker de. Det behöver inte betyda att de är exhibitionister för det !?!
Samtidigt kan jag också förstå hur fr.f.a. mediavärlden framhäver (läs: påtvingar) en masshysteri hur kroppar ska se ut med svår bullemi eller anorexi som följd vilket är väldigt tragiskt !!!
Motstånd till just dessa pitbabes har ju alltid funnits så länge motorsport eller snarare motorer funnits. Bara att blicka tillbaks på andra världskriget då det målades upp skönheter på flygplanskropparna och tillgavs namn till dessa. Kanske var mer oskyldigt då kan tänkas... Jaa, må hända, men av egentligen samma anledning som nu !?!
Damer har ju alltid dragits till sännande sporter och fr.f.a. till män eller playboys som utför dem... Jag vill inte kalla det att utnyttja utseendet men det där är ju en smaksak för vad man ställer sig i för kategori. Dessutom är väl pitbabes ett utdöende släkte vad jag vet och de enda som fortf. använder sig av dessa är väl Team-Jordan och Pirelli ???

Det här är vad jag tycker och känner och jag vet att många tänker ungefär likadant, även kvinnor i min bekantskapskrets ! Här infinner sig ett dilemma... Dessa kvinnor blir trakasserade av oliktänkande kvinnor bara för att de tycker som oss (jag).. De som trakasserar är inte många men de hörs desto mer. Här blir gränsen till accepterande väldigt difus så där det överlåter jag till var och en att tycka !!

Hazze, lysande inlägg! Håller med till 100 procent!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Det jag undrar är: Varför är de inte på plats när vi åker ERF?

Åk och besök en STCC-helg, vi har detta fenomen i Sverige också. När MC-folket rullar ut på gridden så är det mycket fägring i synfältet.. thumbs up

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Allmänt banåkaforum
Pitbabes
1, 2, 3   >>
5918 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande