| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Drivknutar
|
1281 besök totalt |
|
Drivknutar
Bygger om min bakvagn en anning och kan relativt fritt välja drivknutar (alltså en sluten modell med täckkåpa). Är det någon som har tips på starka/billiga och lättillgänliga drivknutar? _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Jag har aldrig kört sönder varken knutar eller axlar på omegan. Det sitter ganska rejäla grejer på dem, och du har ju sett hur jag behandlar bilen
Den är ju original iofs, men det är först efter 5 hårda säsonger som klumpen börjat låta lite. 6 bultade mot naven, splines mot diffen. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Inte så mycket effekt, kanske blir det 550hk en vacker dag. Lutar åt 535ans knutar, tänkte mest om det fanns någon modell där det fanns en uppsjö med fina knutar till kaffepengar, typ på någon mercedes eller så. Men nu blir det nog 535ans med sviktstålsaxlar. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Kan ju bara meddela att knutarna på Ferrari, bmw och mercedes är av samma modell
|
||||
randvillkor? är medbringare i varje ände så man kan göra valfri adapter om man känner för det. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Drivknutar
|
1281 besök totalt |