| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vad har jag för diffhus samt diffspärr?
|
2774 besök totalt |
|
Köpte ett diffhus av en snubbe här.Det passar dock inte med min M5 lamelldiffspärr . Har massa nummer som står på den men inget ger någe utslag på realoem.com lamellDiffen: 4061008081, 351428S25, 208023, diffhuset : 00405321, GFT200925 , 1212441 den har 3.91 i utväxling Vad äre för grejor jag har? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
|
Detta är en fråga för ett märkesbundet forum. I detta fall är nog www.autopower.se eller www.bmwcs.com lämpliga sidor att vända sig till.
_________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Inga svar dära så jag vänder mig hit
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
Att ingen svarar där gör inte att frågan platsar här... Antingen söker du en sökmotor på nätet eller så kan du kanske ställa frågan i din banåkabilstråd som du har här på rejsa. om du tror att någon kan tänkas veta vad du söker så kan du ju kanske skicka ett PM till denne.. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Jo jag brukar jue göra trådar när jag vet vem jag ska rikta mig till *ironi* Saken är jue den att jag behöver hjälp detta är ett forum där man kan få hjälp. Ser inte riktigt problemet hära?
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
Ursäkta jag kanske är dum men varför platsar inte denna tråd här? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
|
Men då upplyser gärna vi andra dig;
Märkesbundna frågor avhandlas på märkesforum. Generella frågor och diskussioner kring väghållning avhandlas med fördel på rejsa (eller märkesforum om många råkar ha erfarenhet av biltypen). Detta är en klart märkesbunden fråga varför den helt enkelt inte platsar på rejsa. punkt. Exempel på saker man helt enkelt får acceptera - gravitation, att dollarn alltid kommer stå högre än kronan, märkesbundna frågor inte platsar på rejsa, att man blir konstig av alkohol osv. |
||||||||
En av de styrkor som finns med detta forum är den breda kunskapsbas som finns här och risken finns att vissa individer tröttnar när det tenderar att bli ett propagandaforum för några få intressegrupper. För de som inte åker BMW är siffrorna du räknade upp ungefär lika intressanta som vilken färg du ska lackera insidan av askkoppen med.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
För att det han efterfrågar är identifiering på BMWprylar. Ungefär som att jag skulle lägga ut mitt VINnummer här och fråga vilket inredningspaket min bil hade när den såldes ny... |
||||||||
Eller vilka krängare som du ska ha på din bil. Eller vilka dämpare som passar för just din viktfördelning. Eller vilka fjädrar som är bra. Eller vilka bromsok som kan vara bra till just din bil. Dit jag vill komma är att 90% av alla frågor som ställs på rejsa är rätt märkes specifikt tom modellspecifikt. Jag tycker att det är helt ok om man frågar om en grej som hjälper en att framföra sin bil på bana om de så må vara väghållning, bromsar, transmission, motor, inredning. Så länge man kan knyta det till banåka så e det ok för mig iaf. Dvs: hur man konverterar sin bil till Xenon känns rätt irrelevant.
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
Det var lite intressant att vänta ut tills trebokstavsbeteckningen kom fram
Gärna märkesspecifika frågor i tydlig anslutning till banåkarbilen, men även där skadar det inte om man anger vilken bil det är man funderar över (tex nån omskyr motorkod i samband med motorbyte). Som man frågar får man svar... (i biltråden hade frågan inte varit lika otydlig) |
||||||||
om vi säger så här då... Vilka fjädrar, krängare, dämpare, bromsar osv som passar på en specifik bil kan trotsa allt sättas i ett samband där informationen kan vara användbar för att räkna om till en annan bil. Kanske för en jämförelse osv osv. Vilket art nr på en diffbroms det ska vara i diffhus med det här eller det där art nr blir en helt annan typ av fråga. Möjligen är min förklaring bristande, men förhoppningsvis är du med på vad jag menar. Dessutom är de flesta här slående överrens om vad som passar här på Skruva banåkabil... _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
|
Annars kan man ju typ bara konstatera att denna tråden inte leder någon vart och låsa den.
|
||||||||
|
Tycker mig känna igen denna problematik
.
Frågan är bara, vad är det som gör att RÖDA flaggan kommer fram så fort det gäller BMW????? Jag kan säkert åta mig att plocka fram åtskilliga frågor som gäller andra märken, men inte får någon erinran. Jag måste nog be er moderatorer att vara lite mer konsekveta i så fall .
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||||
Skyll på mig då..
Jag har koll på BMWprylarna men inte lika ofta på andra tillverkare. Ser jag att det är märkesspecifikt gällande andra märken så säger jag till då också givetvis. Är det så att någon tråd svider extra i ögonen så skicka ett PM till en moderator så får du hjälp eller svar på varför den är ok. Den här tråden har som Jeppsson sade gjort sitt nu. Jag tror alla är med på varför jag skrev som jag gjorde i mitt första inlägg i denna tråd... _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Hajjar vad du försöker säga inga problem. Det jag vänder mig lite emot är den väldigt selektiva användningen av den regeln. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
|
.[/quote]
Hajjar vad du försöker säga inga problem. Det jag vänder mig lite emot är den väldigt selektiva användningen av den regeln.[/quote] Kan du inte peka ut den stora mängden trådar med specifika frågor på andra märken? Gjorde en snabbtitt på skruva banåkarbil och de trådar som är på första sidan hittar jag inga direkt märkesspecifika frågor. En tveksam, det är bromsok på pjåche 944 vilka olika den har och hur de kvalitetsmässigt står sig mot de vanliga brembo oken du kan köpa. I mina ögon en fråga om vad för prisvärda fyrkolvsok man kan hitta för att sätta på sin bil. _________________ Roland Johansson |
||||||||
Du är som sagt välkommen att skicka ett PM till mig eller någon annan moderator om det är något du tycker verkar konstigt.
_________________ /Anton Lillsund |
||||||||
|
Jag tolkade "skruva banbil" som att jag fick fråga saker här ang min "banbil jag skruvar med" Kanske en mer specifikt forumnamn vore på sin plats? "Skuva min omärkesspecfika banbil"
Nu vet man iaf vad som gäller här dock om jag tycker det är trisst hur det är utformat. Ha en trevlig helg! /Robin _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
Åtminstonde kunde du petat dit "BMW" i trådtiteln. Jag tror inte det är nån större märkesmobiing på rejsa, bara lite glömska i hastigheten när man slänger sig med detaljbeteckningar (var s13 eller s14 en bilmodell, motorkod ? Är inte E30 en vägbeteckning? ).
Men nu är ju jag godskelov inte moderator.
|
||||||||
|
Nä men jag blev oroad när jag läste hur killen blev behandlad. Sen insåg jag att det var lönlöst att kliva på med det jag tyckte så då fick det vara.
Blir så grinig på såna här trådar alltså. Stackars Robber. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2774 besök totalt |