| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 318is TURBO
|
968 besök totalt |
|
S: Bmw 318is TURBO
Hejsan Pga att jag snart skall rycka in i lumpen blir jag tvungen att sälja mitt kära projekt. Det som kvarstår att göra är lackning av diverse kåpor (det kan jag fixa mot en peng) Samt mappning så ska man ha runt 400hk under huven. Obs detta är ej något snik utan det är ett riktigt motorstyrsystem i det som ställs in med dator. specs: Motor: Special cnc svarvade kolvar av Bonje Larsson. (ca 1:8.4 i komp med original tjocklek på packning) Trimkammar (från ppf) MLS packning 3mm tjock. Vilket ger med mina kolvar 1:7.6 i komp ombyggd för oljatill turbon (endast stålomsbundna slangar) Garret t04e som sitter på ett pulssplitt grenrör som jag själv har byggt 38mm wastegate 50mm dump VEMS v3 motorstyrsystem som är specialbeställt för att använda VAGs aktiva spolar sk coil on plug spolar (detta styr både soppa och tändning och mappas med laptop. loggfunktion osv finns med i styrsystemet) Valbro soppapump Gröna R-spridare Lättat svänghjul (6.6kg) 3" avgassystem hela vägen Transmission: getrag 260 låda från en 325a 325 koppling lamelldiff som är nyrenoverad och uppspänd Kaross: Mtec2 sidokjolar Alpina frontspoiler bytes gärna mot något kul. 35 000:- då ingår även: Alla original grejjer. Laptop att mappa med. Samt en sprillans ny extra turbo. Då jag har lagt ner en hel del pengar i detta. tel: 070 4696975 annars mail som gäller. email: erki87@hotmail.com fråga om ni vill veta något mvh Eric lite bilder:
_________________ Bygger. M3e30 Restomod (F80,2JZ) Byggde: Ferrari F40 LM Pyggde: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica Eric Johansson Eskilstuna |
![]() |
SÄLJES
S: BMW 318is TURBO
|
968 besök totalt |