Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Felklistrade Ringen-dekaler
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
11 besök senaste veckan (63493 totalt)
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
Jag som är i Stockholm idag.
Men jag måste tyvärr åka hem direkt efter jobbet och börja fixa inför midsommarhelgen...
En annan gång kanske!?!


Du är själklart välkommen en annan gång, men så bråttom har du väl inte så att du inte hinner med en kort halloj? Du kan ju alltid skylla på Stockholms-trafiken och sill och nubbe tar ju inte så lång tid att förbereda!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Jag har monterat dekalen som Peeter säger så att namnet blir rakt. thumbs up
Det skulle se lustigt ut om man hade den så att namnet Nürburgring i dekalen inte var rakt, tycker jag men jag har ju haft fel förr.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Anders Jonsson skrev:
Peeter skrev:
Jag som är i Stockholm idag.
Men jag måste tyvärr åka hem direkt efter jobbet och börja fixa inför midsommarhelgen...
En annan gång kanske!?!


Du är själklart välkommen en annan gång, men så bråttom har du väl inte så att du inte hinner med en kort halloj? Du kan ju alltid skylla på Stockholms-trafiken och sill och nubbe tar ju inte så lång tid att förbereda!


Annars så kan vi träffas på tisdag (kolla i huvudforumet )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Min dekal sitter i nord/sydlig riktning på bakluckan. Utan text men med GP-slingan. Det bästa vore kanske att ha gamla start/mål-slingan på dekalen istället...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Kan meddela att vi ikväll monterat dekal på Johans Audi och följt nord-syd principen. Teorin om att dekalerna är en loggo kan vi skrota. Den här hade nämligen texten "Aral am Ring"!

Magnus, jag skall kolla i huvudforumet om tisdag, jag försöker begränsa mig till att följa bara det här forumet.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13152

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jonsson skrev:
Att folk tror att din Ringen-dekal kan vara Dalsland tyder på att du umgås i fel kretsar!




_________________

Rice and shine
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lars Falk skrev:
Anders Jonsson skrev:
Att folk tror att din Ringen-dekal kan vara Dalsland tyder på att du umgås i fel kretsar!





Dalsland Ring?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13152

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Sörpan skrev:

Dalsland Ring?


om det vore så väl... Nej mycket fånigare än så. Landskapet Dalslands konturer...

_________________

Rice and shine
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lars Falk skrev:
Sörpan skrev:

Dalsland Ring?


om det vore så väl... Nej mycket fånigare än så. Landskapet Dalslands konturer...


Jag förstod nästan det, men man kan väl få drömma lite grann...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8284



Anders Jonsson skrev:
Kan meddela att vi ikväll monterat dekal på Johans Audi och följt nord-syd principen.


Tack.
Det är viktigt att den renläriga ordningen upprätthålls!
Ex.vis överväger jag att när/om jag får tag på en M3 E30 (och skall ner och hämta den med trailer) göra avstickaren till Ringen med grävlingen endast för att kunna sätta ringendekalen på bakluckan av skåpbilen.

MVh /Micke

P.S.
Nu känner jag mig nästan lika larvig som fågelskådarna imorse på TV som "efter att larmet hade gått" bara var tvungna att störta iväg till Öland för att se en Hudson-snipa eller vad det nu var...?
J - - - - vla nördar!!!!
D.S.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
Kan meddela att vi ikväll monterat dekal på Johans Audi och följt nord-syd principen. Teorin om att dekalerna är en loggo kan vi skrota. Den här hade nämligen texten "Aral am Ring"!


Får passa på att tacka Anders för ett mycket väl utfört dekalklistrande. Man kan helt klart se att Anders kan sin sak och vet hur den skall sitta, dvs enligt Nordsyd-principen.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13152

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

johann skrev:

...hur den skall sitta, dvs enligt Nordsyd-principen.


-Host, host, hrrmpff...














_________________

Rice and shine
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lars Falk skrev:



oj tusan - det var ju verkligen likt!

Detta bevisar att mina geografiska kunskaper om Sverige är mindre än mina dito om Eifelbergens sevärdheter. Det måste väl dock räknas på plussidan på det här forumet?

Trevlig midsommar på er allihop - glöm inte regnställ och ylletröjor!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



tycker att Anders ska skriva en stegvis instruktion med tillhörande bilder , för oss ringen noviser , så vi kan undvika den pinsamma fadäs och slippa bli utskrattade nästa gång man visar sig vid banträffen/nordslingan

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Fredrik L skrev:
tycker att Anders ska skriva en stegvis instruktion med tillhörande bilder , för oss ringen noviser , så vi kan undvika den pinsamma fadäs och slippa bli utskrattade nästa gång man visar sig vid banträffen/nordslingan


Fredrik,

Du måste förstå att sådana här djupa kunskaper tar lång tid att förvärva och inte enkelt kan överföras med en kort beskrivning!

För den som ändock - i sann "sommartorspanda" - vill våga sig på projektet på egen hand hänvisar jag till tidigare publicerad bild


_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



De som vrider dekalen i nord-/sydlig riktning visar bara att de inte hittar runt ringen och måste använda den som karta för att hitta runt!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
De som vrider dekalen i nord-/sydlig riktning visar bara att de inte hittar runt ringen och måste använda den som karta för att hitta runt!


Ja, vad gör man inte för att komma under 8 minuter...

Hade inte du sill och nubbe att fixa med förresten? >

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



borde inte denna topic oxå falla in under ringen-skolan , en liten vett och etikett skola för hur man ska se ut/uppföra sig runt banan och inte på

Det gäller ju bara att bestämma vilken skolan man vill följa Anders lite mer ortodoxa , eller Peeter's mer modernistiska friform.

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Fredrik L skrev:
borde inte denna topic oxå falla in under ringen-skolan , en liten vett och etikett skola för hur man ska se ut/uppföra sig runt banan och inte på

Det gäller ju bara att bestämma vilken skolan man vill följa Anders lite mer ortodoxa , eller Peeter's mer modernistiska friform.

Frågan är om det inte är Lars Falk som kört med ringendekal i tjugo år, Lennart som varit på ringen sedan 1969(!) och jag med mina blygsamma 16 år med ringendekal, som tillhör det ortodoxa gänget och att Anders falang tillhör det revolutionära gänget, som vill ställa saker på ända?!?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13152

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Peeter skrev:

Frågan är om det inte är Lars Falk som kört med ringendekal i tjugo år, Lennart som varit på ringen sedan 1969(!) och jag med mina blygsamma 16 år med ringendekal, som tillhör det ortodoxa gänget och att Anders falang tillhör det mer modernistiska gänget?!?


Naturligtvis är det på det sättet. Vi får ödmjukt acceptera de nyfrälstas felsteg.
Förr eller senare kommer de att förstå och inordna sig i ledet...

_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Peeter : jo så kan det ju vara förstås


det var mer era respktive tolkningar av "symbolen" jag syftade på , börjar bli lite newage , voodoo över det hela nu

fundamentalistisk ringentro hmm

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Nürburgring
Felklistrade Ringen-dekaler
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
11 besök senaste veckan (63493 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande