| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Subaru Impreza GT -99
|
1043 besök totalt |
|
http://impreza.claeswikdahl.com/ Bilen är en svensksåld Subaru Impreza GT av 1999 års modell med AC. Det finns en tidigare ägare efter bilhandlaren, och mätaren står nu på 11.700 mil. Bilen har varit i min ägo sen våren 2000 och är mycket välskött. Motoroljan är alltid bytt minst var 625:e mil eller 2 ggr per år, och en extra, komplett rostskyddsbehandling är gjord hösten 2003 hos Rostskyddsmetoder. Omfattande historik finns dokumenterad liksom en samling kvitton. Målet med detta bygge har varit att skapa en bil som fungerar utmärkt på banträffar, sopar mattan i konbanor och klarar en respektingivande tid på 201m, samtidigt som den kan brukas dagligen i trafiken. Bilen har gått en 1.27 tid i Bilsports Superstage med mig som förare, vilket blev snabbaste ekipage då Impreza-klubben besökte Emmaboda 2006. Att den även vunnit skönhetspris från Bilsport är bara ett plus! Bilen är byggd av proffs och det har inte sparats in på något område. Motormässigt har bilen utrustats med en IHI VF34 turbo, en välflödande Pace intercooler i aluminium med tillhörande kylare, samt en rad andra delar, tex. Walbro bränslepump och AEM bränsletrycksregulator. Avgassystemet är ett rostfritt, helpolerat, 3 tums Helix med en metallisk katalysator. För att få ut det bästa av delarna har bilen mappats med EcuTek hos JRM Racing. Effekten uppskattas till ca 350 hästkrafter, med ett mycket starkt mellanregister. 0-100 bör avverkas på ca 4 sekunder blankt. Vidare har växellådan fått en synkad drevsats från PAR Engineering, med en helt rakskuren 1:a som tål ordentligt med stryk. Kopplingen är en Exedy av organisk typ med tillhörande lättat svänghjul. Väghållningsmässigt sitter det monterat KW Variant 3 Inox Line Coilovers, justerbara i höjd, bump och rebound, Whiteline justerbara krängningshämmare och Powerflex bussningar runtom. Tillsammans borgar detta för en extremt god väghållning med direkt respons. Fälgarna är unika, superlätta SSR Type-C från Japan, skodda med Toyo Proxes R888. Däcken är godkända för gatan och fungerar mycket bra i regn. Även bromsarna är uppgraderade till rejäla StopTech, och ser till att få stopp på grejerna i alla situationer med suverän pedalkänsla. Beprövade delar som fått högsta betyg i flera tester. Interiört sitter det glasfiberstolar, 4-punktsbälte, en bultad OMP bur, liten skön Snap off Mockaratt och en uppsättning elektroniska mätare från Defi för att hålla koll på maskineriet. Bilen säljes med eller utan dekaler, nyrekondad, nybesiktad och med nybytta oljor i motor och växellåda. Många originaldelar medföljer, tex. fjäderben, avgas, stolar och ratt. Jag bjuder även på ett års medlemskap i Svenska Subaru Impreza klubben, en fantastisk klubb! Jag har inte bråttom att sälja, och jag är heller inte intresserad av ett byte. Jag är också beredd att vänta på rätt köpare, dvs. en seriös entusiast som vet värdet av vad som erbjuds. Provkörning står sist i agendan. Pris: 229.000:- Mer info och bilder på http://impreza.claeswikdahl.com/
_________________ Claes Wikdahl Audi RS4 B9 2018 |
![]() |
SÄLJES
|
1043 besök totalt |