| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: SafariRallyt 1977
|
980 besök totalt |
|
http://www.youtube.com/watch?v=UR30G kändisnamn: Joghinder Singh - har bla kört Volvo pv i samma rally Jean Todt - ferrari F1 stallchef Rauno Aaltonen / Ari Vatanen ? - rallystjärnor _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Vad säger man.. ratta rallybil i kortärmat och med bara hörselkåpor som huvudskydd..
.. Hjältar eller dårar, gränsen känns hårfin
Kul film! |
||
|
Undrar om inte bilderna när de kör i kortärmat och hörselkåpor är från träningen?
Trevligt med Deep Purple som musik, men jag vill ha autentiskt ljud...
Underligt att det inte var någon bild på den svenske segraren... Björn Waldegård alltså.
Safarirallyt var helt enkelt för farligt och för långt för att passa in i dagens WRC-sprintrallyn...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
|
Re:
1982 / 83 när jag var där o tittade så körde Walter Röhrl sin Manta 400 i likande set-up. Waldegård hade overall kommer jag ihåg, då jag fick hans autograf på ett journalistpass
Vägarna är inte heller avstängda för vanlig trafik, utan SS körs på vanliga vägar med trafik. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re:
Det var för dyrt att ha den säkerhets som krävdes. Och vill man köra sånt där finns ju ökenrally. _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Bilder o videos
|
980 besök totalt |