| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromspryttlar i kupéutrymmet?
|
1167 besök totalt |
|
Jag har för mig att jag har läst/hört något om att man inte får montera bromsvätskebehållare, alternativt bromskomponenter överhuvudtaget, i kupéutrymmet. Efter några timmars frenetiskt sökande passar jag på att kasta ut frågan här istället, så att jag kan sova lite nu istället. Alltså; hur mycket av bromsdetaljerna kan man montera i kupéutrymmet, vid montering av stående pedalställ till exempel? _________________ Tommi Eriksson |
||
|
Jag hade en VW-buss -88 med bromsoljeburken orginalmonterad mellan ratten och vindrutan. Vid kontroll/påfyllning av olja så lyfte man bara av kåpan över mätarna. Så vad gäller SBP så måste det vara ok med i alla fall bromsoljebehållare i kupéutrymmet.
_________________ Calle Olsson |
||
|
Hittade detta vid en snabb sökning men vet att jag sett det något annat ställe när jag sökte runt om SBF
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28627&sid=168e842d7d96f4552e49edcf1e5ad8a1 Längre ner på sidan: Ett litet tips till köparen: om du vill ha vagnbok på bilen så se till att bromsvätsketankarna hamnar utanför kupén, de får inte vara där inne. _________________ Per Wahlqvist |
||
|
Det måste ligga en hund begraven här
Jag har vagnboksbesiktat ett antal racerbilar som har haft behållarna i bilen och ingen har fått nedslag på detta. Ej heller fått någon tillsägelse vid besiktning på tävling. Det vore intressant och se vad du hittar ang detta _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Re:
Hittar inget mer om detta, man får väll fråga SBF. Vill mig minnas att när jag senast gjorde ett studiebesök hos Engström motorsport så satt behållarna till bromsvätskan till STCC hondan i kupen och däer är det ju ok
_________________ Per Wahlqvist |
||
|
En text och många tolkningar?
Låter lixom bekant på nåt vis i sambad med besiktningar...
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1167 besök totalt |