| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
180 bilar hittade i lada
|
9311 besök totalt |
|
180 bilar hittade i lada
Har ni sett detta? http://jalopnik.com/cars/retro/open-sesame-warehouse-opening-in-portugal-reveals-forgotten-collection-231918.php _________________ Johan Meissner |
||
|
Fantastiskt!
Här finns massor av bilder http://forum.autohoje.com/topic.asp? _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
|
|
||
|
Helt otroligt underbart.
Jag har alltid sagt att det finns många ställen runtom där det står bilar och hojar som är helt ovärdeliga. En lada, en källare eller ett gammalt garage någonstans. Han som finner och får ta över godbitarna vinner första pris!
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Va det inte denna lada som ngn ärvde? Typ telefonen ringer och ngn säger att en avlägsen släkting dött och du är arvtagare till en gård..............på gården finns en lada där ingen varit på många år...........när den senare öppnas visar det sig..................
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
|
otroligt är bara förnamnet
"alla" ser uta att vara i bra skick så en tvättning o lite service är det enda som behövs, sen ut o lufta dom en o en
Eller
Bygga en våning till i ladan och öppna museum _________________ Hasse Högström __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ |
||
|
jag tycker det som någon föregående talare sa att det osar enbart stöld och undangömt. för vem i helvete skulle ha råd att köpa alla dessa bilar för länge sen när dom var någotsånär nya, och om det nu mot förmodan skulle vara så att dom inte är stulna, vilken idiot skulle låta dom förfalla så. Och sist men inte minst, Svetsa igen dörrarna. det är rätt uppenbart i mina ögon.
men det är onekligen en underbar samling _________________ Martin Ring Team SPR VR6R och 740 |
||
|
Men vakna lite nu. Det är 2007. Fanns där nån bil som var nyare än 1970 (jo nån enstaka)? Det är säkert inte stulet och undangömt. Det är nog bara en bilentusiast som tagit tillvara sånt som ingen ville ha. Vissa ser ju ut att vara påbörjade (avsomnade) renoveringar. Många av bilarna är ju vad vi skulle kalla Svensson bilar, och de hade en tid i sina liv då ingen ville ha dom, utom en enda person. Finns många avarter av samlare, såna som aldrig kan göra sig av med något, såna som tror att dom ska bli miljardärer, såna som missunnar andra, såna som bara ska ha.
Syndromet upprepar sig, dom samlar och ska ta det "sen", men i de flesta fall blir "sen" aldrig av. Finns ju hur många historier som helst om Ferarrisar och andra svindyra bilar som sålt för en spottstyver. Vissa säljer bilar för noll och ingenting bara för att bilen inte startar. Har själv köpt en Merca från ett dödsbo en gång, bilen var som ny men 30 år gammal, den startade inte. En sladd till soppapumpen var lossad, antagligen som stöldskydd avplockad av ägaren som avlidit. Har själv en kompis som inte sålt en enda bil av de som han haft i trafik och kört med själv. Han har en hel lada full med bilar, säkert 20 stycken till idag, de flesta i fint skick då han är synnerligen pedantisk. Inga extrema dyrgripar, men det är nog nån mille som står där iaf, i dagens penga värde. Hur tror ni det slutar? Ihopsvetsat hänglås finns redan. _________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
||
|
Står ju följande text lite längre ner på sidan:
"The owner of these cars is a collector who requested anonymity. They are all documented and were all bought in the 80s, and in the early 90s the warehouse was welded shut." _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
|
Hela historien är så absurd att den skulle kunna vara hämtad ur en bok skriven av Paul Auster.. Vem vet, samlaren kanske hade för avsikt att bevara skönheten hos dessa vackra bilar, och lät svetsa igen dörrarna för att bristen på estetik i omvärlden inte skulle smitta dem?
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
|
Re:
det var väl någon som hade hyrt in en fotograf för att dokumentera hans samling, eller minns jag fel? Fick en länk för längesedan, men har inte kvar den...
|
||
|
Ibland alla obekräftade uppgifter jag hört/läst finns det en story om ett par som köper en gård i Portugal att ha och dra sig tillbaka till efter pension. På gården fanns en lada och i ladan fanns det bilar. Gårdens tidigare ägare var döda, och inga släktingar fanns att nå, så bilarna tillföll de nya ägarna. Kanske sant, vem vet...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
Re:
Det var just den storyn som poppade upp igen. Bilarna finns ju de facto, men hur de hamnade där verkar upplagt för diverse skrönor. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
|
ett svar på gåtan?
http://www.sportscarmarket.com/artic _________________ Tim Olofsson |
||
![]() |
Bilder o videos
180 bilar hittade i lada
|
9311 besök totalt |