Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Nissan 200 sx s13 -93 Bitchen | 3062 besök totalt |
Jaha då får man väl ta och slänga upp en tråd här med.
Bilen är som rubriken lyder en nissan 200sx av 93 årsmodell. "Döpte" henne till Bitchen eftersom hon brukar strula och sen kostar hon en massa pengar. Har ägt bilen sen slutet på 2005. Tänkte bygga om bilen radikalt vintern 05-06 men inte mycket mer än en bur och ny lack letade sig dit. År 2006 så var bilen modifierad med steg 2 chip, bosch 040 pump, xs extraktorgrenrör, höjd laddtryck (1.1 bar) och 3 tums hela vägen med en 3" högflödeskatalysator. Invändigt var det bara dörrsidor, instrumentpanel och orginalstolarna kvar. Satte i ett par 4 punktsbälten och lät den vara så. Då bilen inte var den driftsäkraste så var det inte många dagar den var ute på vägen förra året. Var det inte avgaspackningar som gick så var det bromsar som tog slut och sista dagen jag var ute så rasade jag vevlagerna. Bestämde mig för att ställa av bilen och börja bygga om den lite mer ordentligt. Målen var som alltid satt höga med 400 hästar och världens show and go bil, som vanligt fick man dra ner målen eftersom drömmarna och ekonomin inte går hand i hand. Här är lite saker som händer i vinter och stoppas i den. Exteriör: Ny lack Civic framlampor Egendesignat kjolpaket runt om Lexanrutor bak Baklucka, huv och framskärmar i glasfiber Interiör: Ny lack Fia godkända stolar från bimarco 6 punktsbälten Ny ratt Massa kul mätare Dörrsidor i rostfritt alt alu Motor: Smt7 piggyback Avgaskam på insugssidan Gt28BB turbo Venolia kolvar SPM stakar 444cc spridare 600x300x76 intercooler Kallare stift Drivlina/chassie: RSR bussningar i fram och bakvagn Koppling vet jag inte riktigt än Coilovers frågan är bara när 1½ lsd diff samma som ovan Bromsar: Blir från en s14 med m3ans skivor Belägg Ebc? Ja som ni ser har jag fortfarande en del frågetecken som behövs redas ut lite. Det var tänkt att bilen skulle vara klar till Elmia men nu har jag lugnat mig och satsar på Emmaboda i slutet på Maj. Vissa utav sakerna kommer jag att sätta på under sommarens gång. Vad ska det då bli av bilen? Det är tänkt att det ska bli en show and go bil med inriktning på drifting. Var tänkt att jag skulle tävla i drifting i år men det lutar åt att jag bara komma prova på på några events. Här har ni lite bilder från början och under byggets gång. Mvh Glenn _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||
Någon med en m3a här som känner till några bra bromsbelägg som tål riktigt tuffa tag?
Är lite ny här så har inte hittat "min väg" igenom forumet än . _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||
Ah det har jag, något speciellt du vill titta på så kan jag nog leta fram det till dig. Lr så skriv ett pm med det du vill ha förklarat för dig så ska vi se vad jag kan göra _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||
På avgaskammen har du en dration på 248 grader jämfört med 240 grader på insugskammen. Avgaskammen har ett lyft på 8.5 mm och insug har på 7.8. Nu har jag inte kört med det här själv än men vet att många 200or är utrustade med just avgaskam på insugssidan. Bilen ska bli rappare på lägre varv, laddtrycket ska komma tidigare etc etc. Nackdelar vet jag inga faktiskt. =) Det här är ju ett budget trim som jag bara gör för att jag inte har råd till att gå igenom toppen just nu. Hade grynen funnits där hade jag köpt justerbara kamdrev och vassare kammar. _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||
Ring PEAN, han vet vad som tål mer än vad du lär behöva http://www.peansweden.com/ _________________ /Mattias Andolfsson |
||
Jema: Tackar, kom att tänka på det efter jag skickat, skyller på sinnesförvirring då man gått upp 0445 för att jobba.
Maz: Det kommer väl bli en del utav bilsports event, mest för att prova på, sen gatebil är ett givet val av träff, sen ska jag försöka dyka upp på en del driftingtävlingar och sen har vi ju konbanekörningar med VI får se vad tid ekonomi och bilen håller för _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||
Ägnade några timmar idag till att få lite plåt runt lamporna. Var bara tvungen att släpa fram batteriet för att se hur det blev med angeleyesen. Såg riktigt trevligt ut. Inte för att den går fortare med dom men ändån _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||
Japp den passar bolt on, enda är att den ska stå en kugg fel minns inte på vilket håll dock hehe _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||
Idag fick man hem bussningar från RSR och en boost controller från greddy. Känns nästan som om man börjar bli lite märkesbög nu, inte bra.
Kommer bli intressant att köra bilen sen i sommar. Ekonomin vill inte riktigt räcka till coilovers och lsddiff. Ska bli kul att se hur den beter sig på bana. Kommer ju iaf ha problem med understyrningen. Förhoppningsvis så kommer det att gå att åka brett ändå. Hade varit kul att "slå några på nosen" med en bil utan diff och stenhårdfjädring när man provar på drifting. _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||
Våra race- och banåkarbilar Nissan 200 sx s13 -93 Bitchen | 3062 besök totalt |